30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:
    Bijdrager
    darkdopke

vraagje apple tv 3 en jailbreak

Hallo,

Een vraagje. Ik denk er aan om een apple tv te kopen, maar ik zou deze dan graag met een jailbreak willen hebben. Nu weet ik dat er nog geen jailbreak uit is voor de apple tv3. Een vriend van mij heeft een apple tv 2 met een jailbreak. Deze heeft hij via via nieuw gekocht met een jailbreak vooraf geinstalleerd.

Mijn vraag is of ik die jailbreak later ook kan installeren en mijn apple tv tot die tijd gewoon zonder jailbreak te gebruiken?

Bijdrager
    FloorvN

uiteraard,

ik snap je probleem alleen niet helemaal :P..

je kan nu gewoon een ATV3 gebruiken, en wanneer er een Jailbeak voor uit komt zet je die er gewoon op..

hopelijk is een antwoord waar je wat aan hebt ?:P

Bijdrager
    darkdopke

ja dat antwoord wilde ik graag. haha dankjewel

Bijdrager
    segher

ik heb alleen wel gehoord dat het veel moeilijker is om de atv3 te jailbreaken, daarom kan de jailbreak nog wel even op zich laten wachten

Bijdrager
    FloorvN

klopt,

Apple timmert het goed dicht !
    en de IOS versie die op de Apple TV staat is al een uitgeklede versie, en daar zitten nog minder bugs in.
    Kortom is volgens mij moeilijkste apparaat tot nu toe !

Ik denk ook dat het nog wel een maandje of 2 duurt voordat er iets verschijnt…

Moderator
    unSOUND

Jammer hoor, dan ziet het er dus naar uit dat je hem tot die tijd alleen maar kunt gebruiken voor dingen waar hij voor gemaakt is… Spelen van films, muziek, diashows en AirPlay… :crazy:

Bijdrager
    Maverick9898

Ik snap überhaupt niet waarvoor je dat ding zou willen jailbreaken. Met die apps en Airplay kan je tegenwoordig alles streamen wat je wilt, ook .mkv en dergelijke.

Bijdrager
    Serena

Stel je voor, je koopt een Apple TV in de winkel en je kunt hem niet gebruiken omdat er geen jailbreak op staat. Lijkt me een beetje vreemd…

Bijdrager
    App-ie

De essentie is dat de ATV in de basis een perfecte mediaspeler is die technisch gezien alles in huis heeft en dat Apple de functionaliteit ervan ernstig heeft ingeperkt tot meerdere eer en glorie van de iTunes Store en de betalende mediaklant.

Bijdrager
    Stirf

Welke beperkingen?

Bijdrager
    App-ie

Kijk op internet. Veel eigenaren vinden een niet gejailbreakte ATV maar een beperkt dingetje t.o.v. één met bijv. FireCore of XBMC erop… Ik trouwens ook.

Bijdrager
    Stirf

Dus welke beperking(en) volgens jou?

Bijdrager
    Maverick9898

Ja hij denkt dat ie niet alle formats af kan spelen. Of converteer ze of download een app als AirVideo Server en je hele probleem is opgelost.

Geblokkeerd
    HereIsTom

Tja en dat is dus een beperking (nadeeltje) van de Apple TV, voor mijn andere Mediaspeler hoef ik helemaal niks te converteren of Apps te downloaden, gewoon externe schijf aansluiten of USB stick of via netwerk elk type mediaformaat afspelen:wink:

Moderator
    unSOUND

Tenzij je al beschikt over een iPhone, iPod of iPad, in welk geval je toch vaak alles al in het juiste formaat hebt, en de AppleTV alles al kan spelen. ( Nog los van de 3rd party software die er zat is om ook andere formaten direct naar een AppleTV te sturen, en het dus gewoon al kan zonder jailbreak )

Geblokkeerd
    HereIsTom

Nadeeltje is dus alleen dat je via een iDevice niet in Full HD, DD en DTS kan afspelen:wink:

Moderator
    unSOUND

Dat kan prima.

Geblokkeerd
    HereIsTom

Echt niet! Een iDevice speelt geen DTS en dergelijke af!

Moderator
    unSOUND

Je hebt mijn post dus niet goed gelezen…

unSOUND op 06 mei 2012

( Nog los van de 3rd party software die er zat is om ook andere formaten direct naar een AppleTV te sturen, en het dus gewoon al kan zonder jailbreak )

Buzz player bijvoorbeeld kan gewoon AC3 en DTS spelen, en heeft AirPlay functionaliteit.

Geblokkeerd
    HereIsTom

Nou allemaal erg omslachtig en weer een App van 4 euro!
    Met een gewone Mediaspeler is dat dus veel gemakkelijker en nog goedkoper ook!:wink:

Moderator
    unSOUND
    HereIsTom op 06 mei 2012

Nou allemaal erg omslachtig en dan werkt het nog niet!

Wat is er precies omslachtig aan om in Buzz Player op Play te drukken ? En dan het werkt dus wel…

Geblokkeerd
    HereIsTom

Heb je wel eens gestreamed met die App, Full HD DTS films haperen dan! En je moet je computer weer aan hebben staan!
    Gewoon schijfje of USB stick op mijn Mediaspeler aansluiten en spelen maar, makkelijker kan niet:wink:

Moderator
    unSOUND

Je doet ook behoorlijk je best om het moeilijk te laten klinken…:wink: “moet je computer weer aan staan”… Dan kan ik ook zeggen “Jij moet het weer helemaal naar een USB stick kopiëren”… Feitelijk is dat allemaal evenveel werk. ( nog los van het feit dat ik mijn machine nooit uit zet, en dat dus helemaal geen extra werk is )

FullHD films hoeven helemaal niet te stotteren natuurlijk, dat ligt vooral aan de MKV container. Daarom sla ik mijn films gewoon op naar m4v containers, waarbij je de film dus niet codeert. Dat duurt net zo lang als kopiëren naar de externe schijf, met het verschil dat de film gelijk perfect draait op een AppleTV, iPhone en iPad. Met een gejailbreakte AppleTV kun je dus weliswaar direct spelen, maar moet je wel aparte versies maken voor op de iPad of iPhone, wat ik persoonlijk veel meer rompslomp vind dan 1 formaat gebruiken wat gewoon overal op speelt.

Bijdrager
    Maverick9898

Amen unSOUND!

Bijdrager
    tinus_omt

Ik moet wel zeggen dat je met de standaard software wel een beetje tegen domme beperkingen aanloopt, zoals dat je geen eigen radiozenders kunt toevoegen (alleen uit de iTunes lijst) en dat je achter de ondertitels een semitransparant vlak krijgt dat je niet uit kunt zetten.

Bijdrager
    TLM

Enige waar ‘k een jailbreak voor zou gebruiken is rechtstreeks streamen vanaf mijn NAS. Of kan dat tegenwoordig ook zonder een jailbreak ?

Bijdrager
    Froggle

Die Apple TV3 zou toch wel te jailbreaken zijn door gebruik te maken van een lek in AirPlay? Met name op de Apple TV is dit een vrij uitgebreid protocol. Maarja, volgens mij houd niemand zich hier met het jailbreaken zelf bezig..

Bijdrager
    exilim

Misschien is er licht aan het einde van de tunnel voor de AppleTV 3: http://www.prweb.com/releases/2012/11/prweb10120589.htm

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, en misschien ook niet.

Ten eerste moet je er dik voor betalen, ten tweede heb ik nog nergens het bewijs geleverd zien worden dat het ook echt werkt.

Dus… wie is er zo gek en waagt zijn iPhone er aan?:lol: Ik ben benieuwd.

Bijdrager
    exilim

@KarelWillem Time will Tell! Ik denk dat een hoop mensen best bereid zijn om 25,- te betalen als ze daarmee hun ATV3 kunnen jailbreaken.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.