6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Applebvv

vraagje airport express

hallo,
    ik heb een vraagje over de airport express.
    stel, je zit op een hotel, je hebt geen wifi , maar wel een LAN-Kabel, kan je dan in die kamer een wifi netwerk kunnen opzetten?

bedankt,

Bijdrager
    Applebvv

dus dan bedoel ik dat je de lan kabel erin doet en de express op stroom aansluit, en dan kan je dan een wifi netwerk opzetten?

Bijdrager
    LighScan

Of je internet krijgt via die ethernetkabel hangt ervan af of je AE een IP-adres toegekend krijgt. Meestal is dat niet beveiligd in thuisnetwerken, maar we spreken hier natuurlijk wel over een hotel.

Een draadloos netwerkje kan je altijd opzetten (heb je geen ethernetkabel voor nodig), maar ik ga er even vanuit dat het je vooral om het internet te doen is.

Bijdrager
    SunKeeper

Het is in hotels meestal de bedoeling dat je met die Ethernet-kabel ook kunt internetten als je die direct in een computer/notebook steekt.

Dus maakt het geen verschil als je daar de Express op aansluit. Stel hem wel vantevoren goed in, wanneer mogelijk. Dat scheelt je resetten en opnieuw instellen.

Tip: hang wel direct de Express aan de kabel, en niet eerst een ander apparaat. Het kan zijn dat er maar een IP-adres aan 1 MAC-adres per periode wordt toegekend. (hoeft niet per se)

Een MAC-adres is simpelgezegd een identificatienummer waardoor netwerkapparaten elkaar, en verschillende computers afzonderlijk kunnen herkennen en uit elkaar kunnen houden.

Bijdrager
    Average User

Ik gebruik dit heel vaak. Je kan via je iphone of ipad een netwerk maken met je AE.
    Met de lan kabel erin, een pagina openen in safari kan je op de website van het hotel openen.
    Automatische redirect (ik ververs vaak een oude site) en inloggen.

Ideaal!

Bijdrager
    hermen

Ik heb het een aantal maal met mijn ipad geprobeerd en krijg het niet voor elkaar. Als ik probeer een netwerkmop te zetten is het netwerk uiteindelijk niet verbonden met het internet. Alleen lijkt het erop dat ik een bestaan netwerk kan uitbreiden (het groene lapje brand) maar verder kan ik mijn netwerk niet zien.

Ik moet wat fout down, waardeloos

Als iemand me kan helpen, dan graag

Hermen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.