11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Rik de Belg

Vraag waarvan ik het onderwerp niet in enkele woorden kan omschrijven ;-)

Ik heb misschien een rare vraag, maar ik leg de situatie even uit.

Op het werk bestellen wij soms broodjes, die dan ter plaatste worden geleverd.
    Voorwaarde is dat we minimum drie broodjes moeten bestellen.

Nu weten wij niet op voorhand wie de dag zelf een broodje wil, en wie niet, en of er genoeg kandidaten (3) gaan zijn.
    Maw als ik een broodje wil, maar ik vind geen twee andere kandidaten, moet ik ’s middags honger lijden;-)

Vraag:
    Bestaat er een toepassing (App, web-toepassing) waar iedereen zich kan op inloggen,
    en zich dan kandidaat kan stellen voor een broodje voor de volgende dag(en)?
    Liefst worden we ook allemaal verwittigd dmv mailtje of zo, zodra er een kandidaat zich heeft aangemeld.

Hopelijk ben ik wat duidelijk in hetgeen ik zoek?
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    Shmoo

In 2016 hoort Slack gewoon te dienen voor elke vorm van communicatie binnen een bedrijf.:wink:

Zo ziet dat dan uit.

Moderator
    Pete.Z

Slack is inderdaad wat je zoekt.
    Hoewel een simpele Whatsapp groep natuurlijk ook werkt.

Bijdrager
    Brombeer

Ik weet niet hoe groot het bedrijf is, maar als je bij de ingang drie broodjestokens neerlegt en ieder die trek heeft pakt zo’n token* dan weet je dat er voldoende trek voor een bestelling is wanneer ze alle drie weg zijn. Het enige dat je dan nog moet doen is dat de drie elkaar vinden zodat er een gemeenschappelijke bestelling de deur uit kan. Liefhebbers voor het vierde en verdere broodjes moeten zich tijdig bij een van de tokenhouders melden. Dit systeem doet het ook als de stroom uitvalt, al moet je dan op een alternatieve manier de bakker zien te contacteren.
    En het is zaak dat na de bestelling de tokens weer terug naar de ingang gaan.

Maar waarom neem je geen bammetjes van thuis mee? Met een lief romantisch briefje van de vrouw erin, zodat je collega’s je daarmee kunnen plagen?

*Ik denk dan aan een goed herkenbaar levensgroot pluche beest of een malle muts of zo.

Bijdrager
    MDF

Ik herken het probleem van de broodjes en minimum steeds een bestelling van 3 stuks…
    Op mijn werk hadden we hetzelfde probleem. We moeten daar bestelling aan receptie doorgeven voor 9 uur. En dan hoorden we een uurtje later van de receptioniste dat er geen broodjes konden geleverd worden wegens onvoldoend aantal.

Oplossing?
    Gewoon andere broodjesleverancier gezocht (en gevonden) die wél levert vanaf 1 broodje.
    Dat was snel geregeld ! 8-)

Moderator
    Mac Daddy

Slack is uiteraard een mooie toepassing, maar is niet alleen bedoelt voor wie er mee eet tijdens een lunch.

Ik moest denken aan de studententoepassing: eetlijst.nl.
    Ik zie op de site dat ze geloof ik geen iOS app hebben. (dat is best opvallend) Dus ik hoop dat de mobiele site voldoet.
    Maar goed. Eetlijst is gericht op studenten om makkelijk te zien wie er ’s avonds mee eet en wie er kookt. Maar waarom zou dat niet met een stel werknemers kunnen en wie er mee luncht?

En een simpele whatsapp groep zou uiteraard ook kunnen.

Bijdrager
    KarelWillem

Bestelsysteem bedrijfs-lunch?

Zo moeilijk is een titel verzinnen toch niet?

Bijdrager
    Koning Frank

Bedrijfslunch is één woord.

Bijdrager
    KarelWillem

Je mág leesstreepjes aanbrengen om woorden te verduidelijken. Maar het hoeft niet.;)

Bijdrager
    Shmoo

Doe ik ook altijd, zo verduidelijk je echt alles. Duidelijkerder-der-dan-dat kan het gewoon niet.

En kijk eens hoe cool ik ben.

Inactief
    Anoniem

Bak-ker-tje Deeg:nerd:

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.