25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    Petje

vraag! Waarom geen iphone uit Duitsland kopen i.p.v. USA?

Ik weet niet waarom iedereen zoveel moeite doet om een iphone uit de US te laten overkomen, en ook alle risico’s bij de douane te nemen, m.t.t. btw en tax enz…
    Ja kan toch in November gewoon een iphone uit Duitsland, over de grens halen?
    Of heb ik iets gemist, dat dit niet kan?

Misschien weet iemand hier iets meer over?

Bijdrager
    Mr.Mark

omdat je hem daar straks alleen maar in combinatie met een abonnement bij T-mobile kan krijgen. hij is dan niet los te koop.

Bijdrager
    swoon

Omdat het nog niet helemaal duidelijk is hoe de verkoop zal gaan verlopen.
    Na aankoop in USA kan je telefoon thuis activeren, misschien willen ze dat nu wel voorkomen.

En hij blijft nog altijd goedkoper in de States dan in Duitsland.

Inactief
    Anoniem

Standaard is ie inderdaad goedkoper ja. Maar je krijgt wel verzendkosten en invoerrechten als je hem laat opsturen. Uiteindelijk zal het iets van 50 – 100 euro schelen. Denk wel dat je de iPhone in Duitsland alleen kan halen als je meteen een abbonement afsluit. Of er moeten mensen zijn die een abbo afsluiten en daarna hun iPhone verkopen. Dan kan het wel. Maar denk dat er weinig mensen zullen zijn die meteen hun iPhone verkopen.

Bijdrager
    mvdenberg

Als je de iPhone in Duitsland bij een Apple reseller koopt dan kan je ‘m toch zonder abo kopen?
    Ten minste: anders zullen de Apple resellers er n.l. een job bij krijgen: het verkopen en aansluiten van mobiele telefoonabonnementen. En dat zie ik niet zo snel gebeuren.
    Dus ik denk dat je zo’n iPhone in duitsland makkelijk bij een reseller zonder abo kunt kopen.

Bijdrager
    Nilles01

Was het niet zo dat in de USA in het begin ook alleen maar MET abo gekocht kon worden maar dat er een gaatje in het proces zat om dit te omzeilen? (afsluiten en annuleren of zoiets)
    Zou dit in duitsland ook niet kunnen?

Ik woon 10 minuten van de Duitse grens dus zou ideaal zijn. Anders bestel ik er eentje bij Ellen.
    Maar volgens mij moet ik daar niet te lang mee wachten omdat er denk ik een firmware update aankomt die opnieuw gehacked moet worden.

Bijdrager
    superluuk
    ”Nilles01″

Was het niet zo dat in de USA in het begin ook alleen maar MET abo gekocht kon worden maar dat er een gaatje in het proces zat om dit te omzeilen? (afsluiten en annuleren of zoiets)

.

nee

Bijdrager
    Petje

Als ik dit allemaal zo lees, dan denk ik dat ik wacht op iets meer gegevens over de verkoop in Duitsland.
    Misschien dat deze weken iets meer hierover bekend wordt.
    Ik zou dan het abonnement direct opzeggen en de iphone houden, net zoals mensen dat in de US gedaan hebben. Ben trouwens ook wel nieuwsgierig naar de abo- gelden bij de Duitse T-mobile.
    Ik was toch echt niet van plan een 50 euro in de maand te betalen voor een abonnement, alleen omdat ik een iphone heb. Onbeperkte data abonnementen zijn rond e 10 euro en daarbovenop komt dan de prijs voor de bel en sms kosten, wat in mijn geval op maximaal 30 euro komt. Meer mag het niet kosten… vinden jullie ook niet

Bijdrager
    mvdenberg

uhm… volgens mij duurt een abonnement toch minstens 12 maanden of langer. In die periode kom je moeilijk onder het abonnement uit: je kunt het vaak wel afkopen: dus als je het na 1 maand opzegt, dat je dan de overige 11 maanden afkoopt door ineens de 11 resterende maandbedragen te betalen.

En volgens mij kan je als inwoner van Nederland helemaal geen abonnement afsluiten in Duitsland. Maar dit weet ik niet helemaal zeker.

Maar nogmaals: ik denk dat de Apple resellers in Duitsland echt geen abo’s gaan verkopen: er zal een pakket bij zitten dat je zelf moet activeren en via het internet een duits abo’tje bij moet kiezen.

Nog iets: heeft iemand al eens nagedacht over de taal van de iPhone? Zal hier ook Engels op staan? Of zal het alleen Duits zijn?
    [size=9:655fc48606]Persoonlijk zou ik geen Duitse taalindeling/menu’s e.d. op mijn foon willen hebben. :sealed: [/size:655fc48606]

Bijdrager
    Petje

Volgens mij is de taal net als bij ipod’s, in te stellen via het voorkeuren of instellingen menu.

Bijdrager
    mvdenberg

Hmmm.. dat weet ik zo net nog niet: een T9 woordenboek op de USA iPhones voor de Nederlandse taal werkt niet: je moet T9 uitzetten om Nederlandse woorden te maken bij het sms’sen.
    En ik heb ook draadjes voorbij zien komen waar men aan vertaalbestanden maakt, om zo de taal aan te passen. Vandaar mijn gedachte.

Bijdrager
    Petje

Ja idd.
    Ik dacht slechts alleen maar aan de GUI die naar het Nederlands kan worden omgeschakelt.
    Maar voor een goede spellingcontrole die je blijkbaar nodig hebt om het (virtuele) toetsenbord te kunnen gebruiken, heb je natuurlijk wel een goed NL woordenboek nodig.

Bijdrager
    mvdenberg

Heb je hier al eens gekeken? http://www.iphoneclub.nl Misschien dat zij meer info/duidelijkheid kunnen geven.

Bijdrager
    reposte

Bij de presentatie in Londen vertelde Steve dat je de iPhone activeert zoals in de VS. Volgens mij zij hij dat ook over Duitsland (lijkt mij het meest waarschijnlijke), dus ik ga er vanuit dat ik in december thuiskom uit Berlijn met een iPhone in m’n koffer.

Bijdrager
    NeFerMeTu
    ”mvdenberg”

Hmmm.. dat weet ik zo net nog niet: een T9 woordenboek op de USA iPhones voor de Nederlandse taal werkt niet: je moet T9 uitzetten om Nederlandse woorden te maken bij het sms’sen.
    En ik heb ook draadjes voorbij zien komen waar men aan vertaalbestanden maakt, om zo de taal aan te passen. Vandaar mijn gedachte.

En dan zit je nog met het feit dat Duitsland QWERTZ-toetsenborden gebruikt en dat ze waarschijnlijk die layout ook op de iPhone gaan zetten. En ik weet niet of dat zomaar veranderd kan worden.

Bijdrager
    mvdenberg

Oh ja! Je hebt helemaal gelijk! Niet eens aan gedacht! Toch maar een retourtje London? :?

Bijdrager
    NeFerMeTu
    ”mvdenberg”

Oh ja! Je hebt helemaal gelijk! Niet eens aan gedacht! Toch maar een retourtje London? :?

Tja, als Belg zit ik met AZERTY, dus voor mij zou het al Frankrijk moeten worden. :lol:

Nuja, ik weet niet of ze het effectief zo gaan doen, maar aangezien de taal (en dus het keyboard) niet standaard kan aangepast worden, lijkt het me toch een groot probleem.

Bijdrager
    reno1

vanaf wanneer zijn ze in engeland te krijgen? en hoe duur?

Bijdrager
    Nilles01

In UK vanaf 9 november.
    389 pond volgens mij.

Maar over het toetsenbord.
    De iPoh Touch ondersteunt wel 15 talen in QWERTY QWERTZ en noem maar op.
    Is het niet mogelijk om een bepaald interface bestand over te zetten ofzo?

Bijdrager
    Ragbak

net offerte binnengekregen van Ellen den Otter:

Prijs van 1 iPhone $ 422.94
    Shipping kosten binnen de USA $ 0.00
    Verzendkosten naar Nederland $ 55.00
    Currency toeslag (5% over bovenstaande) $ 23.90

Subtotaal: $ 501.84 / EURO 392.00
    Service fee EURO 35.00
    Grand total EURO 427.00

De prijs voor de iPhone is inclusief 6% salestax.

Niet inbegrepen zijn eventuele invoerrechten en/of BTW.

ik moet bekennen dat ik dit redelijk duur vind. Op dit moment is er een goede kennis van me in NY die de iPhone voor me meebrengt (als hij het nog aandurf). Als het doorgaat heb ik de iPhone voor $399 dollar + bijkomde BTW, dat is heel wat eurotjes minder als wat Ellen ervoor vraagt. Daarnaast is het ook heel belangrijk dat je ervan op de hoogte bent wat er nog betaald moet worden wanneer je aangehouden bent in Nederland.

Bijdrager
    mvdenberg

Nou… duur… Ellen verdient er zelf maar 35 euro mee. De rest zijn verzendkosten + currency toeslag over het geheel. Op marktplaats zijn de iPhones duurder.
    Kijk, via je kennis is het natuurlijk altijd goedkoper: die vraagt alleen de prijs + btw. Geen verzendkosten, geen service fee, geen currency toeslag…

Bijdrager
    Ragbak

Die 35 euro gun ik Ellen ook van harte, alleen de extra “legale” kosten die maken het verhaaltje duur.

Moderator
    unSOUND

’t is maar wat je duur vind natuurlijk… mijn huidige iPod kostte meer, en mijn huidige GSM kostte ruim het dubbele… op zich valt het dus wel mee…

Alleen de verzendkosten van 55 dollar vind ik een beetje aan de hoge kant… Wellicht is daar wat aan te doen als we er meerdere tegelijk bestellen ?

Bijdrager
    Ragbak

Vandaag telefoontje gehad uit Amerika,mijn iPhone zal uit Soho NY komen voor €325 euro en eentueel wanneer deze aangehouden wordt bij de douane de leuke extra eurotjes.

Ik moet zeggen dat het idee van Ellen erg goed is en voor diegene die graag iets over willen laten komen uit de USA lijkt ze me goed te vertrouwen, ze weet precies wat er gedaan moet worden en wat de kosten zullen zijn. Wat me wel is opgevallen is dat ze blijkbaar een vast bedrag dat het product heeft gekocht (a $125/150) wat WEL problemen kan geven bij invoeren.

Inactief
    Anoniem

Ik heb hem zelf ook besteld via Ellen. Vorige week donderdag geld overgemaakt. Morgen of overmorgen ligt ie hier op tafel:P Dus het gaat iig super snel. En kosten vallen idd wel mee. En al het geld wat Ellen erop verdient gun ik haar ook wel. Vind het super dat ze het koopt voor mij en opstuurd. Je wordt goed geinformeerd via mail over de status enzo. Krijgt altijd vriendelijk antwoord terug. Toppie (Y)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.