13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    cultuurzoeker

vraag voor de professionele technici

Ik heb een vraag voor de professionele technici.
    Wat voor ervaringen heeft u met SonicStudio?
    Kan het systeem ook op een Power Mac G5 met OSX 10.5?
    Wat zijn uw ervaringen met Nonoise II. O.a. op het gebied van geluidsrestauratie? Wil vinyl, 78-toeren rpm opnames gaan restaureren. Ik wil tikkem, krassen en ruis verwijderen.
    Wat gaat mij dit kosten?
    Groet van de Cultuurzoeker[/b]

Bijdrager
    LEXY

Deftig hoor met ‘u’ aanspreken! :barbu:

Bijdrager
    rogerpaolo

Ik heb geen ervaring met Sonic Studio producten, maar ik begrijp uit de tekst op de website dat NoNoise een plugin is die op Soundblade, de DAW oplossing van Sonic Studio. Ik heb in een eerdere post al aangegeven dat ik niemand ken die dit pakket gebruikt, en ik ben redelijk op de hoogte van wat er gebruikt wordt in de branche.
    Wanneer je sec vinyl wilt digitaliseren is Izotope RX een erg goed recenseerd pakket. Ik heb zelf even de demo gehad, en het ziet er erg goed uit.
    Wanneer je low cost wil werken zou je met een audio editor als wave editor met een decrackle en denoise plugin, die er meerdere te vinden zijn kunnen gebruiken.

Bijdrager
    bart

Sonic Solutions DAW’s kom je niet veel meer tegen.
    Een stuk gangbaarder is ProTools van Digidesign, het is voor audiobewerking een van de meest gebruikte programma’s.
    Als allround audiotechnicus vind ik het een prachtig stuk gereedschap; alles wat ik met geluid wil doen kan ermee.
    ProTools komt in diverse varianten, van betaalbaar tot zeer prijzig, en er zijn enorm veel plugins verkrijgbaar, ook restauratie-plugins. (inclusief Sonic’s No Noise)
    Steek je licht eens op op http://www.digidesign.com en http://www.digidesign.com/index.cfm?navid=115&langid=141&mkt=all

Bijdrager
    cultuurzoeker

Beste Bart,