10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Xserve

Vraag van een programmeur-noob

Ik zou graag een programma maken met enkele knoppen waarmee ik een programma kan starten (vergelijkbaar met de OS 9 starter).
    Ik heb al een programma met interface, maar ik weet niet hoe ik ervoor moet zorgen dat, na een druk op de knop, een programma opstart.
    Ik heb een AppleScriptje gemaakt dat een programma automatisch laat opstarten.
    Hoe koppel ik die knoppen aan mijn AppleScript (of direct aan mijn programma)?

Mac OS X 10.3.9, Xcode 1.5

Bijdrager
    Xserve

zeg, zelfs een noob heeft gevoelens:P :cry:

Bijdrager
    Reflex

Je moet specifieker zijn. Wat je vraagt is basically de gehele implementatie van je programma, daar je enkel de UI hebt (of ik heb je openingspost verkeerd begrepen)

Een gehele implementatie ga ik je niet geven, wel antwoorden op specifieke vragen:)

Bijdrager
    JobKuipers

Wat is een noob???

Sorry, vond het al: is “slang” voor newbie…

Bijdrager
    Reflex

noob -> newbie -> beginneling

Bijdrager
    Erik
    Bijdrager
    Ivo

Volgens mij kom je er wel uit als je in de documentatie van NSWorkspace zoekt naar ‘launchApplication’. Je kan met NSWorkspace meer handige dingen, zoals URLs openen in de default browser.

Bijdrager
    The – DDD
    ”Reflex”

noob -> newbie -> beginneling

Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Noob

Bijdrager
    mavic
    ”Xserve”

Ik zou graag een programma maken met enkele knoppen waarmee ik een programma kan starten (vergelijkbaar met de OS 9 starter).
    Ik heb al een programma met interface, maar ik weet niet hoe ik ervoor moet zorgen dat, na een druk op de knop, een programma opstart.
    Ik heb een AppleScriptje gemaakt dat een programma automatisch laat opstarten.
    Hoe koppel ik die knoppen aan mijn AppleScript (of direct aan mijn programma)?

Mac OS X 10.3.9, Xcode 1.5

Wil je het perse in AppleScript maken of mag het ook in RealBasic ?

Bijdrager
    dj bazzie wazzie

als je het in applescript studio wil gaan doen(xcode)

Maak voor iedere knop een applescript naam aan in interface builder. zorg dat het vinkje ‘clicked’ van ‘action’ aanstaat en selecteer je script in de onderste view van je info venster. als je dit venster niet open hebt staan selecteer dan uit het tool menu ‘show info’ en kies uit de bevenste popup button, die waarschijnlijk op ‘attributes’ staat, ‘applescript’ en klik op ‘edit script’

dan ga je naar je script
    ga in de functie ‘on clicked theObject’ staan en type de zoals hieronder
    if the name of theObject is equal to “Finder” then
    launch appliction “Finder”
    else if the name of theObject is equal to “quark” then
    launch application “QuarkXPress Passport”
    else if ….. ga door tot je alle buttons hebt gehad

end if

suc6

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.