5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    swodinski

Vraag rond het downloaden van bestanden.

Gisteren was ik een film van ongeveer 500 Mb (legaal) aan het downloaden via Safari. Omdat mijn Powerbook niet aan de netspanning hing, ging ie op een bepaald moment in sluimertoestand. Ondertussen was er wel al ongeveer 300 Mb ‘binnengehaald’. Ik haal ‘em weer uit de sluimertoestand en herstart het downloaden weer. Dan zie ik dat het balkje/proces weer helemaal van nul begint.

Nu vraag ik me af, waar is er met die eerste 300 Mb gebeurd? Of waar zijn die gebleven? Staat er nu ergens op m’n harde schijf een halve film van 300 Mb te verkommeren?

Bedankt alvast!

Bijdrager
    error

Die eerste 300 MB staan niet ongebruikt op je schijf. Die ruimte is gewoon weer beschikbaar voor de nieuwe download of andere bestanden.

Safari kan soms wel downloads oppakken waar het gebleven was en soms niet. Hangt wellicht van de server af waar het bestand vandaan komt of van het soort bestand.

Bijdrager
    swodinski

Bedankt voor de duidelijke uitleg!

Bijdrager
    sven-

Oftewel, met Safari moet je de download in 1x afmaken. Halverwege stoppen en later de download vervolgen wordt niet ondersteund door Safari.

Bijdrager
    macpro
    ”sven-“

… Halverwege stoppen en later de download vervolgen wordt niet ondersteund door Safari.

Die conclusie mag je niet trekken, want Safari ondersteund dit wel.

error legt het beter uit, alleen is het een beetje l*llig dat je er pas achter komt als het te laat is.
    Wat je kunt proberen is om vrij kort na het starten van de download dit stop te zetten. Daarna de download hervatten en kijken waar het verder gaat. Dan heb je een indruk of je de download echt kunt onderbreken of niet.
    Maar ook dat hoeft geen garantie te zijn dat het altijd herstartbaar is.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.