8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    matsoftmac

Vraag processor Mac Pro

Hallo allemaal,

Ik zit eraan te denken om misschien een Mac Pro te gaan kopen.

Nu is mijn vraag of ik in de toekomst makkelijk de processor kan vervangen. Stel dat ik nu een quad-core Mac Pro ga kopen, kan ik dan in de toekomst er een 8-core processor in zetten??

Groeten,
    Mathijs

Bijdrager
    Grave
    ”matsoftmac”

Hallo allemaal,

Ik zit eraan te denken om misschien een Mac Pro te gaan kopen.

Nu is mijn vraag of ik in de toekomst makkelijk de processor kan vervangen. Stel dat ik nu een quad-core Mac Pro ga kopen, kan ik dan in de toekomst er een 8-core processor in zetten??

Groeten,
    Mathijs

Niet in de huidige Mac Pro. De quad core Mac Pro heeft nu een ander moederbord waar je niet naderhand nog een cpu bij kan plaatsen.

Bijdrager
    mblokhuis

Ben geen expert, maar volgens mij is dit niet of niet makkelijk te doen. Hoor niet vaak dat mensen een processor upgrade doen in een MacPro.

Als ik jou was zou ik gewoon gaan voor een 8-core, ikzelf heb dat ook gedaan! En als die te duur is, kun je beter verder sparen en hem later pas kopen.

Bijdrager
    Grave
    ”mblokhuis”

Ben geen expert, maar volgens mij is dit niet of niet makkelijk te doen. Hoor niet vaak dat mensen een processor upgrade doen in een MacPro.

Als ik jou was zou ik gewoon gaan voor een 8-core, ikzelf heb dat ook gedaan! En als die te duur is, kun je beter verder sparen en hem later pas kopen.

Vroeger kon je idd nog een cpu bijplaatsen, maar de nieuwe Mac Pro die deze week is uitgekomen heeft een totaal ander moederbord dan de 8core, waarbij je geen cpu bij kan plaatsen.

Dus wil je een 8core, zal je dat meteen moeten kopen. Of voor een oudere Mac Pro moeten gaan.

Lid
    Pepperonie

Maar oudere macPro is dan wel zonder DDR3 en kan geen Nehalam processor in.

Bijdrager
    Grave
    ”Pepperonie”

Maar oudere macPro is dan wel zonder DDR3 en kan geen Nehalam processor in.

Uiteraaard, maar daar betaal je dan ook zeker een prijs voor.

Bovendien kan in de nieuwe quad mac Pro maar 4 geheugen sticks, tot maximaal 8GB die niet uit te breiden zijn.

Bijdrager
    tommy666

Ook dat is weer iets dat aan het nieuwe moederbord ligt. Als ik je een raad mag geven… Ga voor die 8-core!!

Bijdrager
    matsoftmac

Bedankt voor de reacties! Als ik een Mac Pro ga kopen wordt het zeker een 8 core!!

Heel erg bedankt voor de goede en duidelijke hulp!!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.