5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    wouters

Vraag over wifi hdd

Best forum,
    Misschien kunnen jullie mij helpen:)
    Ik wil graag: een harddisk waarop ik draadloos bestanden kan plaatsen vanaf verschillende computers (Mac/pc) en vervolgens deze bestanden weer af kan halen. Eventueel ook video bestanden met mijn tv (heeft ook wifi)
    Vraag is nu welke oplossing hiervoor beschikbaar is. Is airport extreme iets of is dat niks? Er zit iig geen hdd in dus dan gaat het een aardig dure grap worden.

Ik hoop dat een van jullie een subliem idee heeft/hier ervaring mee heeft.

Alvast super bedankt!!!

Bijdrager
    pim939

Ik weet wel dat het bestaat maar weet niet hoe het heet. Er zit ook een ip aderes op dus je kunt er van over de hele weereld bij

Bijdrager
    vraptor

Je kunt kiezen voor een NAS, die kun je bekabeld op iedere router aansluiten. Wanneer je dan een draadloze router hebt kun je die vanaf iedere locatie draadloos benaderen. Er zijn tegenwoordig ook draadloze netwerk hardeschijven. Houd echter wel rekening met lage overdrachtssnelheden. Je kunt ook een airport extreme kopen en daar dan een USB schijf aan koppelen. Werkt hetzelfde.

Bijdrager
    thedutchspringer
    Bijdrager
    Bodevinaat

Je zoekt dus een NAS doosje… dat is een klein boxje met een of meerdere schijven en vaak Linux aan boord voor de logica. Meestal met een aardige webinterface. Persoonlijk vind ik Synology erg mooi, maar er zijn ook andere oplossingen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.