5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    herrputti

vraag over vectortekening in pdf slideshow

hallo allemaal,

ik heb een vectortekening (origineel uit vectorworks) die ik bewerk in illustrator.

ik wil deze illustrator lijn tekening (een gedetailleerde plattegrond) laten zien in een slideshow die ik maak in indesign en vervolgens exporteer als pdf, om die vervolgens weer op een beamer te laten zien.

nu vroeg ik me af: weet iemand hoe ik het beste een lijntekening kan exporteren om zo mooi mogelijke resultaten te houden?

een pdf is mooi om te printen, maar als ik pdfs in indesing importeer en in mijn slideshow laat zien is het niks: rare lijndiktes en daarnaast bouwt de tekening gedurende het openen van de slide nog op, lijntje voor lijntje. omdat ik wil dat-ie in een keer te zien is, heb ik besloten mijn tekeningen als pixel-afbeelding te exporteren vanuit illustrator.

nu exporteer ik mijn bewerkte illustrator tekening als jpg, om die vervolgens in indesign te importeren. resultaat is aardig, maar niet baanbrekend.

weet iemand wat het beste formaat is om mijn vectortekening ‘gerasterized’ te laten zien?

alvast bedankt!

Bijdrager
    driesdk

jpg? ik heb nooit vervormde lijnen e.d als ik opsla voor web in Illustrator om ze in een keynote of slideshow te gebruiken.

Bijdrager
    herrputti

tja, vervormd is ook een groot woord: ik bedoel eigenlijk dat ze wat waziger worden, een stuk minder ‘crispy’ dan in de vectortekening.

maar jpg is dus een goede keus?

Bijdrager
    MarkE

kan je er niet gewoon een EPS van maken? keynote kan hier heel goed mee overweg en je kan het zo groot maken als dat jezelf wilt…

Bijdrager
    sturb

kijk eens naar de resolutie waar je hem op slaat!
    Klinkt als een typisch rasterize “probleempje”

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.