8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    fidelio

Vraag over USB voedingskabels

Hallo,

ik heb een vraagje over de LaCie producten (externe usb dvd brander slimline). ze zeggen bij de specs dat er een aparte voeding, een usb kabel en een usb voedingskabel zit.

nu is mijn vraag: als ik geen losse voeding wil gebruiken, moet ik dan en de usb kabel gebruiken voor de data overdracht EN de usb voedingskabel voor de stroomtoevoer? of kan ik dan alleen de usb voedingskabel gebruiken voor dataoverdracht en stroom?

ik kan nergens bij LaCie dat vinden, misschien kunnen jullie mij helpen?

ik wil dus een mobile dvd brander hebben zonder dat je weer een zware voeding mee hoeft te nemen. maar als ik dan 2x usb kabels moet hebben, lijkt me weer wat veel en daar heb ik geen ruimte voor in mijn mac mini.

groeten,

Frederik Jan (nieuwe mac mini gebruiker sinds 2 weken)

Bijdrager
    masuran

Je moet dan beide USB kabels gebruiken.
    1 kabel voor de data overdrachten en 1 kabel voor de voeding.

Bijdrager
    Gans

Oei, dat lijkt me zwaar worden voor de usb-bus… een externe brander voeden over usb. Kun je eens laten weten of je wel genoeg stroom uit een nromale powerbook-batterij trekt om een volledige dvd te branden?

Bijdrager
    fidelio

ik wil de dvd brander gebruiken voor gebruik bij een mac mini en een gewone pc laptop. ik zal hem grotendeels thuis gebruiken, maar ik wil geen groot log bakbeest hebben staan naast een mooie mac mini.

ik weet dus niks over stroom via een usb kabel, vandaar mijn vraag.

Bijdrager
    Nisei
    ”Gans”

Oei, dat lijkt me zwaar worden voor de usb-bus… een externe brander voeden over usb. Kun je eens laten weten of je wel genoeg stroom uit een nromale powerbook-batterij trekt om een volledige dvd te branden?

Hoe kom je daar nou bij? Een externe mobile brander neemt niet meer stroom dan een interne brander hoor.

Bijdrager
    CaDoc
    ”Nisei”

Hoe kom je daar nou bij? Een externe mobile brander neemt niet meer stroom dan een interne brander hoor.

Een interne brander krijgt zijn voeding normaalgesproken niet via de USB-bus.

Bijdrager
    bommels

Een USB bus is begrensd, op 2.5 watt (5V*500mA). Twee USB’s doen dus 5W.
    De batterij in je PoBo is 50 Watt/uur. Je pobo kan, zeg, drie uur op de batterij, die verbruikt dus 50/3 = 17W. Met de brander aan komt daar dus 5W bij: 17+5 = 23W.
    Dit moet de batterij leveren, dus met de brander continue aan het branden gaat de PoBo 50/23 = 2uur en nog wat minuten mee. In praktijk waarschijnlijk wat minder, maar OK, genoeg om een DVDtje te branden. En als je bang bent dat je batterij het niet haalt kun je beter het scherm op z’n laagste stand zetten, die verbruikt nl het meest.

groeten! Bart

Bijdrager
    CaDoc

Dank voor je inzichtelijke en complete antwoord, Bommels. De brander waarover gesproken wordt zal dus zeker niet meer dan 5W gebruiken (naar ik aanneem zorgt de fabrikant wel dat één en ander goed werkt op een dubbele USB-bus).

Met een beetje Googlen heb ik ook een DVD-R drive (Pioneer) kunnen vinden met een power consumption van 4,8W hetgeen met de USB-logica een werkende DVD-R met een consumptie net onder de 5W mogelijk maakt. :roll:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.