12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    henry leusink

Vraag over Timemachine

Gday,

Ik heb nu mijn ext HD geformateerd naar maacosx extenend en de time machine als backup software gebruikt.
    Maar nu heb ik toch een vraagje als ik Bv bij latest kijk en ik zoek naar de map films dan zie ik daar alle mappen staan zoals ik die zie in de Finder maar als ik dan Bv een Map (Youtube music) kijk dan zie dan staat daar niks??/

Hoe zit dat nauw precies ,omdat er zoveel data’s staan er staan Bv Data’s bij, dat de Compu hele maal niet aanstond.

Wie heeft er wat uitleg over, heb al heel wat afgezocht( op youtube staan diverse Tutorials) maar kan nog niks vinden.

Alvast Bedankt

Henry

Bijdrager
    Pieterr

In plaats van direct met de Finder zou ik je willen aanraden om Time Machine zelf te gebruiken om door de backups heen te browsen. Je weet wel, via die sterrenhemel…

http://www.apple.com/support/leopard/timemachine/
    http://support.apple.com/kb/HT1427?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    henry leusink
    ”Pieterr”

Je weet wel, via die sterrenhemel…

Die ziet er in ieder geval schitterend uit 8)

Ik ga je Links even bekijken.

Bedankt alvast

Bijdrager
    henry leusink

Dit:: In Finder, open the folders until you can see the folder icon for the folder you want to delete.

Launch Time Machine. It should open a similar view of what you were looking at in Finder.

Select the folder, and click on the “Gear” icon at the top of the window and choose “Delete All Backups of “nameofyourfolder””.

Vond ik op een Applesupport forum ( over het verwijderen van Data die niet op je backupschijf hoeft te staan) maar nu snap ik niet wat ze bedoelen met click on the “Gear” icon waar is die gear button/icon.

(Sorry)

Bijdrager
    Oppie

Die heb je zelf blijkbaar uit je Findervenster ‘gesloopt’, als ik jouw screenshot bekijk.
    Zet ‘m er opnieuw in: het is die button met een tandwieltje en rechts daarvan een klein pijltje.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Oppie”

Die heb je zelf blijkbaar uit je Findervenster ‘gesloopt’, als ik jouw screenshot bekijk.

Dat is de standaard Finder. Hij moet het Finder venster gebruiken vanuit de Time Machine browser.

Bijdrager
    Oppie

Kan het nu ff niet uit proberen in HK, maar een TM-Findervenster heeft toch dezelfde lay-out als je ‘gewone’ Finder venster, dus met de weergave opties die je zelf hebt ingesteld?!

Bijdrager
    Pieterr
    ”Oppie”

Kan het nu ff niet uit proberen in HK…

Ik dacht, die Oppie zit vast met een Proxy te klooien om een interessant vlaggetje onder z’n avatar te krijgen!;-)

Bijdrager
    Ian L

Dit een gewoone venster.

Deze is van Timemachine.

U ziet nu anderen opties. Onderanderen (Delete all backups of “…”)
    Waar de puntjes voor het map of bestand staat die U aangeklikt heb.

Bijdrager
    henry leusink
    ”Oppie”

Die heb je zelf blijkbaar uit je Findervenster ‘gesloopt’,

Je lijkt mijn Pa wel zegt dat ook al zo,n 20 jaar, maar je hebt wel gelijk.

Ik heb de versnellingsbak er weer in geschroefd en nu heb ik het zelfde scherm als Ian L in Timemachine.

Allemaal Bedankt voor jullie tips en tijd.

Henry

Bijdrager
    Pieterr
    ”henry

Je lijkt mijn Pa wel zegt dat ook al zo,n 20 jaar, maar je hebt wel gelijk.

Vooral blijven mopperen op al die ouwe mannen hier, dan word je vast weer heel snel geholpen bij je volgende vraag.;-)

Bijdrager
    Oppie

Van mij mag je rustig mopperen op deze ‘oude man’; zolang je maar geholpen bent en daarover bericht.
    Graag gedaan dus…

Pieterr: vlaggetjes, postcount, etc; het zegt me allemaal weinig tot niks. Maar ik kan er ook niks aan doen: ik ben er echt!:wink:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.