16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    quirinus

Vraag over stop / play functies Itunes

Hallo!
    Een paar vraagjes over itunes….
    -Hoe kan je het makkelijkst een hele playlist in 1 keer laten afspelen? (ie. moet je alles eerst aanvinken…?)
    -Heeft itunes ook een stop-knop? (ik zie alleen maar een pauze…)
    Alvast bedankt,
    David

Bijdrager
    MacBeer

Je hele playlist afspelen die je door naar de bibliotheek te gaan en daar alles aan te vinken. Dan gewoon het 1e nummer afspelen.

Ik zie het nut niet in van een stop-knop in iTunes. De pauze knop heeft toch de functie een nummer te stoppen/onderbreken?

Bijdrager
    Erick Verlee

Selecteer de afspeellijst van je keuze in het linkervenster. Druk vervolgens op play. Of dubbelklik met je muis. Het vierkantje op je playknop is de stopknop. En als je helemaal wilt stoppen klik je in de menubalk onder iTunes op “Stop iTunes”. :P

Bijdrager
    quirinus

Ik maak per dag verschillende playlists van een uur of zes als achtergrond muziek. Dus moet ik elke dag een paar honderd nummers aanvinken? Een optie “play selected play list” of iets dergelijks lijkt me vrij logisch….?

Bijdrager
    Elstar

Ik snap de vraag niet. Wat bedoel je precies met aanvinken?
    Waarom zou je überhaupt ‘uit’ vinken. Bij mij staan standaard vrijwel alle nummers (12.700!) altijd aangevinkt. Alleen als er een reden is om een nummer niet te vaak te horen (omdat die een half uur duurt of omdat het een heel album is of zo) staat het uitgevinkt. Ik zou geen andere goede reden kunnen bedenken om nummers uit te vinken.

Een playlist kun je gewoon afspelen door die te selecteren en één van de nummers af te spelen. iTunes kiest als volgende nummer dan automatisch een nummer uit die playlist en werkt zo de hele playlist af.

En inderdaad, een stopknop in iTunes is overbodig. Ik mis zo’n knop wel eens op de iPod.

’t Is echt allemaal simpeler dan je denkt.

Bijdrager
    pbgerard

hoi

je moet de apple toets indrukken en dan het vinkje aan/uit vinken dan word alles aan of uit gevinkt
    gr gerard

Bijdrager
    quirinus

Ik gebruik een pc… Bedoel je een apple toets op het keyboard, of in itunes zelf….

Bijdrager
    Erick Verlee

Ooooh….je gebruikt een pc……:oops:

Tja vandaar de onlogische vraagstelling wellicht..

Moderator
    unSOUND

Meestal is de Appel toets op een PC de controll toets… probeer die eens.

:?

Bijdrager
    teddibeer
    ”MacBjorn”

Je hele playlist afspelen die je door naar de bibliotheek te gaan en daar alles aan te vinken. Dan gewoon het 1e nummer afspelen.

Ik zie het nut niet in van een stop-knop in iTunes. De pauze knop heeft toch de functie een nummer te stoppen/onderbreken?

Had ik ook moeite mee (stop-toets) de functie is idd hetzelfde. Blijft simpel de Mac!

Bijdrager
    quirinus

Als je een playlist hebt geslecteerd en laat afspelen, wil ik hem soms halverwege weer opnieuw laten afspelen, wat niet lukt…. Hij gaat altijd weer verder waar hij is gestopt:?
    Iemand hier een oplossing voor….?
    David

Bijdrager
    Ruben
    ”quirinus”

Als je een playlist hebt geslecteerd en laat afspelen, wil ik hem soms halverwege weer opnieuw laten afspelen, wat niet lukt…

Wat dacht je van gewoon het eerste nummer in de lijst weer dubbelklikken?

Bijdrager
    quirinus
    ”Erick

Ooooh….je gebruikt een pc……:oops:

Tja vandaar de onlogische vraagstelling wellicht..

Dus voor mij geen Apple symbool…..?:cry:

Bijdrager
    Zweefvliegerke
    ”iRuben”
    ”quirinus”

Als je een playlist hebt geslecteerd en laat afspelen, wil ik hem soms halverwege weer opnieuw laten afspelen, wat niet lukt…

Wat dacht je van gewoon het eerste nummer in de lijst weer dubbelklikken?

idd denk ook niet dat er een andere oplossing is

Bijdrager
    3sje

Ik snap niet waar je allemaal een probleem uitmaakt. Je maakt toch wel degelijk verschillende plalists aan, wat nummers aanvinken, uitvinken. Het is precies dat je steeds in je Bibliotheek zit en daar wat nummers uitvinkt en dat je dat benoemd tot een playlist.

Als dit niet zo is, sorry, maar snap al dat vinkgedoe langs geen kanten. Een playlist (afspeellijst) maak je daar linksonder in het venster op de plus de drukken. Een lege lijst verschijnt dan in de linkerkolom van het venster en daar sleep je vanuit de Bibliotheek (of eventueel andere lijst) je nummers naar. Drag-and-drop dus. Zo maak je ontezettend veel playlists en die kan je dan altijd afspelen en die kiezen, duurt nog geen seconden bij wijze van spreken.:-)

Een stop is er niet, maar stop betekent nix meer doen? Dus eigenlijk ook pauze:-) Als je helemaal het begin wilt hebben na stop, moet je dus idd het eertse nummer dubbelklikken of enkel klikken en dan op play drukken.

Als hij dan nog andere nummerkes kiest, let dan misschien even op of je niet de shuffle mode hebt aanstaan.

P.S. Ik heb nog nooit iets uitgevinkt 8)

Bijdrager
    hiker

Inderdaad, de control-toets en vinkje wegklikken = alle vinkjes weg; weer ctrl + aanvinken = alle vinkjes weer terug; handig!

”unSOUND”

Meestal is de Appel toets op een PC de controll toets… probeer die eens.

:?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.