10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Heinzie

vraag over prijzen

hallo allemaal,

met veel interesse lurk ik de laatste tijd rond hier.
    natuurlijk omdat ik graag een Apple wil hebben. Iets specifieker, ik zoek een ibook.

nu groeit het geld niet op m’n rug en kan het (denk ik) interessant zijn om een tweedehandsje te kopen?

Loop ik vandaag in de Media Markt, verkopen ze complete 1,42 ghz ibooks voor 888,-.
    kijk, dat moeten we hebben dacht ik. maar, eerst maar eens even kijken op tweedehandsmac en marktplaats.
    daar staan dus 1,42 ghz ibooks (en zelfs 1,33 of 1,0 ghz) voor belachelijk hoge prijzen. :nietblij:
    werkelijk 1,33 exemplaren voor 8 á 900 of 1,0 ghz voor 7 á 800.
    nu kunnen ze best nog prima werken maar een nieuwe macbook kost iets meer dan 1000 piek.
    dus zou je best gestoord zijn om dan voor 850 eurootjes een 1.0 ghz te kopen lijkt mij toch? of ben ik nu gek…:oops:
    was een voorbeeld, maar m’n gedachte mag duidelijk zijn.

is er een reden dat deze prijzen zo enorm hoog liggen?
    ik denk namelijk niet dat je zo’n exemplaar dan snel verkoopt?

graag hoor ik hier meer over!
    ik zie ook regelmatig ‘leukdoenerij’ hier maar dat mag later. :wink:
    graag serieus advies dus, want ben even verdwaald in het Applebos.:(

vast hartelijk dank!

Bijdrager
    Neproadie

Je kan nog ff kijken of ze niet toevallig geupgrade zijn met meer geheugen en grotere harddisk.

En de reden dat die prijzen zo hoog liggen?
    Gewoon…vragen staat vrij…kom je een gek tegen die het er voor geeft….mooi…anders zal je vast wel een bod binnen krijgen.

Bijdrager
    ismirnoff

om deze rede koop ik me spul altijd maar nieuw want dan weet je wat je binnen haalt
    vooral bij laptops

maar 2dehands appels zijn bijna altijd geprijst
    dat komt ook omdat hun type meestal de hoogste was die je toen kon kopen en jij naar de laagste van nu kijkt

Bijdrager
    Heinzie
    ”ismirnoff”

dat komt ook omdat hun type meestal de hoogste was die je toen kon kopen en jij naar de laagste van nu kijkt

ja ok, maar als ik een tweedehands mercedes koop van twee jaar oud, betaal ik toch ook niet maar 1000,- minder dan een zelfs nieuwer type, ook al heeft ie iets meer pk’s en een leren stuur?

Bijdrager
    Neproadie

in beide gevallen…niemand dwingt je om hem te kopen;)

maar voor dat extra geheugen en de grotere hardeschijf mag je zeker wel wat extra neerleggen mijns inziens.

Bijdrager
    frederikbove

Persoonlijk zou ik als je toch vanplan was 888 euro uit te geven wat door sparen of wat meer geld uitgeven en een macbook kopen. Daar zal je meer mee zijn denk ik.

Bijdrager
    Neproadie

In dit geval zijn ze natuurlijk makkelijker te vergelijken.
    Maar vaak zijn computers (en dan voornamelijk pc’s) niet direct te vergelijken.

Ik heb ook wel eens een pc verkocht via marktplaats…goede geluidskaart, goede videokaart, grote hardeschijf, veel geheugen.
    En dan kwam er ook mensen aan van…ja maar voor 100 euro meer heb ik een nieuwe dell.
    Dan koop je die toch lekker, met onboard geluid, onboard geluid en 512Mb geheugen;)

Waar het dus op neer komt…kijk goed wat er geupgrade is en wat je er eventueel nog bij krijgt…of zoek wat verder, want er staan er ook zat tweedehands voor 500 euro.;)

Bijdrager
    Heinzie

ja precies, ben ik me ook van bewust hoor, de upgrades.:wink:
    zal ik ook zéker naar kijken.
    helaas staan er wel een hoop tussen met slechts 256 extra, maar daar ben je geen honderden euro’s aan kwijt dacht ik.

bedankt zover iedereen! ik lees eventueel te volgen reacties met veel interesse.

Bijdrager
    ifeelfine

Eum, wij hebben op dit moment iBooks op voorraad voor 829,-
    1.33 GHz (dus niet de snelste), 40 GB HD, 512 MB ram. Gewoon de simpelste uitvoering, maar er kan altijd extra ram bij, en volgens mij hebben we ook nog actiemodellen met een grotere HD. Ik heb het nu over MacSupport trouwens.

Bijdrager
    postman
    ”ifeelfine”

Eum, wij hebben op dit moment iBooks op voorraad voor 829,-
    1.33 GHz (dus niet de snelste), 40 GB HD, 512 MB ram. Gewoon de simpelste uitvoering, maar er kan altijd extra ram bij, en volgens mij hebben we ook nog actiemodellen met een grotere HD. Ik heb het nu over MacSupport trouwens.

even klein spin off: heeft macsupport nu eindelijk die wireless mighty mouse op voorraad? ik wil dat ding nu wel eens :evil:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.