5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Bertusmaximus

Vraag over OS X Lion

Ik heb een mac waar ik ivm een nieuwe harddisk (ssd) een clean install van OS X Lion op wil doen.
    De versie moet echt Lion zijn i.v.m. custom software die er op draait.
    Nu is het zo dat sinds OS X Mavericks lion niet meer uit de appstore te downloaden is.

Heeft iemand nog een install dmg van Lion liggen die hij met mij wil delen zodat ik mijn mac mini weer met lion draaiend kan krijgen.
    Ik zie hem nog wel onder de aankopen staan in de store maar is niet meer te downloaden. Apple support geeft ook aan dat ze hem simpelweg niet meer kunnen leveren.

Hoor het graag.

Bijdrager
    McJohn

Had jij al eerder Lion gekocht via de AppeStore? Indien ja, dan kan je normaal deze opnieuw downloaden vanuit je historiek.
    Heb je al een basis systeem op die nieuwe SSD draaien? Snow Leopard bv waarvan je nog een install DVD in huis hebt?

Bijdrager
    makoe

appstore openen en “option” ingedrukt houden bij aankopen. Als het goed is kun je hem dan wel downloaden

Bijdrager
    Haike

Dan was die medewerker niet goed op de hoogte. ik heb nog geen week geleden ook gebeld met de store in Amsterdam om te vragen of ik Lion kon downloaden daar het een witte macbook betrof die geen ML meer kon draaien, en het kan wel. Je krijgt een code via e-mail thuis gestuurd, met die code kan je inloggen bij de appstore en alsnog Lion downloaden. De tweede optie die werd gegeven is een afspraak maken aan de geniusbar, die kunnen het ook, en ze zetten hem er gratis voor je erop. Maar voor je een plek hebt bij de geniusbar (kan alleen op afspraak) ben je wel een week verder.

Bijdrager
    Haike
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.