3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Stoyanov

Vraag over netwerk met airport

Hallo luitjes,

Daar ben ik weer met een vraag.
    De ontvangst van wifi via het Ziggo wifi-modem is bij ons thuis Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Wifi verbinding valt weg als wij in de huiskamer zitten te skypen op de iPhone of iPad.
    Het modem staat in de meterkast en tussen de kamer en de meterkast zitten een aantal muren. Ziggo zegt dat het daaraan ligt.
    Ik heb vanaf het modem naar de huiskamer een utp-kabel getrokken voor de apple tv. Deze stijgt op; zo snel.
    Ook onze iMac ligt aan een draadje. Werkt prima.
    Nou heb ik een tweedehands wifi-routertje gescoord van Cisco. 54Mbps.
    Die heb ik aan de kabel gehangen waar normaal gesproken de iMac aan hangt (vlak bij de huiskamer). Vanaf de router weer een utp kabeltje naar de iMac
    en alles werkt gewoon:) Ook goede wifi ontvangst.
    Echter;
    Het is een lomp onding en de snoerenbende op mijn bureau bevalt me niet.
    Verder zou ik ook graag mijn mediaspeler van 2 Tb aan willen sluiten op een utp-kabel. Die speler staat in de huiskamer naast de apple tv.
    Zoals gezegd ligt daar een utp-kabel….
    Kan ik nou op de utp-kabel van de apple tv een airport met harde schijf aansluiten en vanuit de airport 2 kabeltjes trekken naar de apple tv en de mediaplayer?
    En kan ik dan op 1 of andere manier vanaf de iMac dingen via het ziggo modem, of draadloos, verzenden naar de airport of de mediaplayer?
    En kan ik dan met de iPad ook kijken, via de airport, op de harde schijf van de iMac of de mediaspeler? etc etc..
    Ik wil graag een soort netwerk aanleggen, maar ik snap er eerlijk gezegd de ballen niet van.
    Bestaat er een handleiding voor Dummies?
    Of kan iemand me in Jip en Janneke taal uitleggen hoe het moet?

Bijdrager
    fred44nl
    Stoyanov op 15 mei 2014

Kan ik nou op de utp-kabel van de apple tv een airport met harde schijf aansluiten en vanuit de airport 2 kabeltjes trekken naar de apple tv en de mediaplayer?

ja, dat kan

En kan ik dan op 1 of andere manier vanaf de iMac dingen via het ziggo modem, of draadloos, verzenden naar de airport of de mediaplayer?

in principe wel.

En kan ik dan met de iPad ook kijken, via de airport, op de harde schijf van de iMac of de mediaspeler? etc etc..

dat wordt moeilijk, want een iPad kan dat in principe niet.

Anoniem

Kan dat niet m.b.v. van de app Air Video?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.