22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    lesleyr22

vraag over mijn macbook

Ik heb een vraagje hoop dat iemand me kan helpen ik heb een macbook overgekocht en nu staan alle bestanden er nog op en dat wil ik allemaal verwijdert hebben wil alles eraf hebben en alles ook op mijn eigen naam hebben.
    nu staat alles nog op de vorige eigenaar hoe kan ik dit het beste doen???

Bijdrager
    intense megavis

formatteren en systeem opnieuw installeren met een Mac OSX install dvd.

Bijdrager
    lesleyr22

Ja inderdaad hoe kan ik dan het beste formateren het veiligst en heb ook mac osx snow leopard wat is dat het slimte om te doen?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

1. Snow Leopard DVD erin, met ‘c’ opstarten
    2. Taal kiezen, en dan het Schijfhulpprogramma openen (Hulpprogramma’s>Schijfhulpprogramma)
    3. Schijf kiezen, op ‘Formatteren’ klikken en een naam opgeven, Mac OS X Uigebreid (journaled) selecteren, op ‘formatteer’ klikken.
    4. Schijfhulp sluiten, en OS X verder installeren.
    5. Met Setup Assistent de Mac laten configureren, klaar.

Bijdrager
    lesleyr22

oke zal het proberen laast deed die dat niet dan opend die niet dan blijft die hangen als ik hem opnieuw opstart met dvd erin

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Gebruik je dan wel een retail SL DVD? (een uit de winkel dus, niet die grijze, tenzij die bij de MacBook geleverd zaten)

Bijdrager
    lesleyr22

ik gebruik de mac leopard gekocht in de winkel maar slaat vast ik zou niet weten wat er aan de hand mee is en die grijze zaten er wel bij geleverd moet ik die dan gebruiken? ipv leopard?

heb niet heel veel verstand van mac hoor(A)

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Uit welk jaar komt je MacBook? Als het er een is die uit het Snow Leopard (10.6) tijdperk komt dan heb je weinig tot geen kans dat een retail Leopard (10.5) DVD gaat werken, die mist dan benodigde kernel extensies en drivers voor het nieuwere platform. Je moet dan dus echt Snow Leopard gebruiken. Meestal werken die grijze DVD’s wel omdat deze specifiek voor die machine gemaakt zijn.

Bijdrager
    lesleyr22

me macbook is 1 jaar oud en mac os x snow leopard is version 10.6 gaat dat dan niet werken?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Snow Leopard zou dan wel moeten werken. Waarop (en wanneer) loopt hij vast? Probeer anders in plaats van ‘c’ in te drukken een option in als je de MB opstart, waarna je de DVD kiest.

Bijdrager
    lesleyr22

nou hij pakt hem wel maar na 45 min zegt die ja macbook moet opnieuw worden opgestart en gaat daarna verder maar dat doet die dus niet dan blijft die hangen weer op begin scherm:)
    dusjah ik snap het niet pff en als ik me macbook bij de apple store moet inleveren kost me da 85 euro pfff

Geblokkeerd
    Anoniem

Wauw, je schrijft erg…. jeugdig. Laten we het daar op houden…:)

Je omschrijving van het probleem is helaas verre van helder. Eerst doe je het klinken alsof de DVD hangt bij het booten, maar wat je nu zegt klinkt alsof hij de hele installatie doet en daarna niet wil rebooten. Kan je eens stap voor stap netjes uitschrijven wat er nu wel en niet allemaal gebeurt als je een herinstallatie probeert te doen?

Volg de instructies van Waffle aub.

Bijdrager
    SunKeeper

Ik plaats even een foto om het iets duidelijk te maken:

Kun je aangeven of je 1 meerdere van deze DVD’s daar bij jouw MacBook hebt, en bij welke de fout optreedt??

Bijdrager
    lesleyr22

hii op de Mac os x snow leopard die met de tijger erop dus als ik die erinstop dan doet ie hem half instraleren na 45 minuten zegt ie van de computer moet opnieuw worden opgestart dat doet die dan ook nog maar dan blijft die weer op wit scherm hangen en kan ik niks zien en niks doen en nu heb ik een paar keer geprobeerd om hem te herstaren de mb met de c toets ingedrukt maar dat doet die ook niet dan start de mb gewoon normaal op zonder iets te instraleren

Bijdrager
    SunKeeper

Bij het opstarten met de C ingedrukt: druk deze in tijdens de BOING (het geluid wat je vlak na opstarten hoort) en laat pas los als je het scherm krijgt waar je de taal kan kiezen.

Andere optie: start op dezelfde manier op, maar dan met de Option toets ingedrukt. (waar die zit zie je hieronder op het plaatje)

Ingedrukt houden totdat je (als alles goed gaat) 2 blokken op een grijs scherm ziet.

Bijdrager
    lesleyr22

dankjewel zou het dadelijk gaan uitproberen en dan als het gelukt is krijg je het te horen ook als het niet lukt:) bedankt in ieder geval

Bijdrager
    mymac

Enige interpunctie misstaat ook niet!:sarcastic:

Bijdrager
    lesleyr22

nou jongens bedankt voor jullie reactie allemaal maar het lukt niet hij start de cd niet op ook niet als ik de c ingedrukt houd hij pakt hem simpel weg niet:)
    maar iniedergeval bedankt!

Gr

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    lesleyr22 op 04 april 2011

de Mac os x snow leopard die met de tijger erop

Um …:)

Bijdrager
    Thoomas

Ah joh, sneeuwpanter, tijger, wat is het verschil:wink:

Bijdrager
    lesleyr22

idd vind ik ook:p xD boeiend iedereen snapte het toch

Geblokkeerd
    Anoniem

Maar wat ik niet snap is dat je de ene keer zegt dat ie -wel- boot van CD en dat de installatie start. En dat je de andere keer zegt dat ie weigert te starten van Cd.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.