2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    Arjenv1

Vraag over iTunes

Beste lezer,

Ik weet zelf niet meer zo goed wat te doen, dus daarom mijn vraag om hulp.
    Samen met mijn vader beheer ik, op zijn laptop, een muziekbestand ter grootte van 300GB.
    Dit bestand staat op twee iPods (2x160GB) en dit is al mijn eerste vraag, hoe kan dit? iTunes werkt maar met een opslagmedium (dus met één van de twee iPods?)

Omdat dit zo’n groot bestand is en het niet op de harde schijf van de laptop (Windows Vista Home) past, heb ik ooit ingesteld dat de muziek op een externe harde schijf wordt opgeslagen als het naar iTunes wordt ‘gesleept’. Toen ik gisteren bezig was met het opschonen van de harde schijf van de laptop, kwam ik de map iTunes in tegen in de documenten van mijn vader. Aangezien ik (naar wat ik dacht) het bestand op de externe harde schijf had staan, heb ik deze map verwijderd.

Toen ik iTunes daarna opstartte kreeg ik alleen maar de via iTunes aangeschafte media te zien en voor de rest niets. Paniek alom, dus ik heb snel meerdere recovery programma’s (Recuva, PhotoRec & Remorecover) gedraaid om de map iTunes terug te vinden, aangezien deze te groot was voor de prullenbak. Via alledrie heb ik wat bestanden terug gevonden en als ik de .itl laad, dan komen alle albums terug (maar missen er veel cd covers: van de plusminus 3500 cds komen er 100 terug).

Mijn vraag is hoe het nou precies zit. Op de harde schijf van de laptop was de map iTunes 9GB, terwijl het muziekbestand ongeveer 300GB is en op de externe harde schijf staat. Hoe zorg ik er nou voor dat alles weer gaat werken als vanouds? Het mooiste zou zijn als ik het voor elkaar kan krijgen alle covers ook weer terug te krijgen.

Een optie als dit allemaal niet kan waar ik zelf mee in m’n hoofd zat was een back-up te maken van beide iPods met een goed programma waarmee ik al het materiaal van de iPods kan afhalen en op een externe harde schijf kan zetten, zodat mocht een van de iPods ermee stoppen het bestand nog wel ergens is, een nieuwe iPod te kopen waar nieuwe muziek op gezet kan worden en dan dus ook een nieuw iTunes mediabestand aan te maken.

Hopelijk kunnen jullie me helpen, aangezien het niet mijn laptop is en ik niet zo vaak meer in het ouderlijk huis ben kan ik vaak niet heel snel dingen uitproberen, maar ik ga m’n best doen (ook op een afstandje is de laptop te bedienen).

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,

Arjen

Bijdrager
    KarelWillem

In jouw geval zou deze hele map op de externe schijf moeten staan:

(De inhoud kan verschillen, want deze is gewoon van mijn interne harde schijf, incl. apps e.d.).

Start iTunes opnieuw op met ALT ingedrukt, en kies de bibliotheek op de externe harde schijf.
    Alles zou dan idealiter weer min of meer in orde moeten zijn.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.