7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    SvS

Vraag over iPhone foto's + Windows PC

Stel, een relatie van mij wilt misschien eens een iPhone gaan overwegen.
    Op huidige Android heeft dat persoon in Gallerij allerlei folders (groeperingen) van foto’s per gebeurtenis, die men zelf handmatig aanmaakt. Bijv van werk, familiepics. vakantie, oid. Op de iPhone kan dat natuurlijk ook, maar hoe zit het met mappenstructuur op iPhone ‘Foto’s’ als je die op Windows PC (geen idee welk Windows-versie) aansluit, krijg je een grote bestandenlijst met foto’s of krijg je daar ook netjes diezelfde mappenstructuur te zien?

(ps iCloud / dropbox zijn geen optie, dat persoon wenst geen gebruik te maken van clouddiensten)

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 maanden, 3 weken geleden door  SvS.

Moderator
    Night

Ik vrees toch dat je ‘persoon’ eraan moet geloven, want de enige handige manier om dat aan te pakken is toch m.b.v. een clouddienst (vooral nu iTunes geen fotobeheer meer ondersteunt). De handigste optie in mijn ogen is dan Google Photo’s i.c.m. met de Google Photo’s app for iOS. Juist omdat je ook aangeeft dat de in Windows gemaakte events gerespecteerd moeten worden.

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 3 weken geleden door  Night.

Bijdrager
    makasa

Als hij die Gallerij ook op Google foto’s heeft dan is die in iOS ook gewoon gelijk.

Bijdrager
    Shmoo

Als je slim bent stop je meteen met adviseren en sturen wanneer die dat persoon of die relatie nog lang te vriend wilt houden.

Doe nooit zaken met familie en adviseer familie en vrienden ook nooit nieuwe alternatieve hardware of software. Daar komen problemen van.

Bijdrager
    SvS

Ik adviseer niemand om voor Apple te gaan. Idd om wat je zegt. Er was nu een antwoord gekomen op een normale vraag, waar ik eerder geen antwoord op wist, omdat ik geen Windows PC in huis heb en er ook nooit mee werk. Thx, Night en makasa! Toch jammer eigenlijk dat de bestandsstructuur niet netjes zo blijft, zelfs ook niet als je het laadt in Fotolader op de mac.

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 3 weken geleden door  SvS.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 3 weken geleden door  SvS.

Bijdrager
    GoeieDag

Via verkenner.
    Wil je foto’s kopiëren naar Windows 7, 8 of 10, dan kan dat onder meer via Windows Verkenner. Je koppelt daarvoor je iPhone met een usb-kabel met je computer. Via ‘Mijn computer’ klik je naar je iOS-apparaat en kies je voor \Internal Storage\DCIM\100APPLE. Vervolgens kun je (alle) foto’s selecteren en naar je computer overzetten. Vanuit de computermap kun je eveneens foto’s verwijderen die je niet meer nodig hebt.
    Bron: https://www.iphoned.nl/tips/3-iphone-fotos-computer/

Of wilde je specifiek een mappenstructuur meenemen? Waarom zou je?

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 3 weken geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    SvS

Thanx. Ik niet.;-)
    Gewoon een doodnormale vraag van ’n Android/PC-user.;-)
    ‘het is raar dat het op Android->PC wel kan en op iOS->PC niet’.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.