8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    iDude

vraag over imessage

Hoi

Ik gebruik nu imessage op iphone en macbook

Ik merk alleen: als ik vanaf de macbook een chat start met een bepaald iemand naar zijn iphone dan krijgt hij het op zijn iphone te zien, maar dat is dan een andere chat dan dat ik hem imessage vanaf mijn iphone.
    Ook krijg ik op mijn iphone dan niet de chat te zien die ik vanaf de macbook heb gestuurd.
    Is dit normaal? Weet iemand een oplossing?

Thanx

rogier

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Dan gebruik je waarschijnlijk AIM. Bij het versturen van het bericht kun je bij “Aan/Ontvanger” invullen waar het naartoe wordt gestuurd. Als je zijn telefoonnummer dan invult ontvangt hij het wel als iMessage denk ik.

Moderator
    Strifer

Ik denk dat je gebruik moet maken van je e-mail adres van iCloud/iMessage en niet van je telefoonnummer. Vanaf je Mac geeft ie als iMessage-afzender het e-mailadres mee en vanaf je iPhone geruikt ie je gsm nummer als iMessage-afzender. Je kunt op je iPhone instellen dat je daar ook je e-mail adres wilt gebruiken als iMessage-afzender. Daarna zou het goed moeten gaan!

Bijdrager
    MacAnarie

De oplossing van Strifer is inderdaad de juiste. Schijnt vanaf iOS 6 verholpen te zijn.

Moderator
    Strifer

Mooi zo. Heb je een linkje paraat waar dat het in iOS 6 opgelost zou zijn?

Bijdrager
    Yggdrasil
    Scott

“We’re unifying your phone number and your Apple ID.” “So if someone calls you on your phone number with a FaceTime call, you can answer the call on your iPad or even your Mac. And we’re doing the exact same thing with iMessage.”

Bron: klik.

Moderator
    Strifer

Thanks! Dat ik dat weer gemist heb zeg:p

Bijdrager
    Yggdrasil

:lol:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.