7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    london123

Vraag over image extractor/white background in Photoshop Elements

Ik heb een vraagje over de beste manier om een foto van een paar oorbellen te bewerken zodat de achtergrond helemaal wit is, want ik wil deze op een website zetten. Ik wil graag dat ze er allemaal hetzelfde uit zien hetzelfde formaat hebben (voor een website is toch 300×400 het beste) +achtergrond (geen schaduw). Kan ik instellen dat al de foto’s in een bepaalde map bijv die afmetingen krijgen zodat ik wanneer ik begin met bewerken in ieder geval het formaat gelijk is?

Wat ik heb geprobeerd is het paar oorbellen te selecteren met image extractor en dan de bucket met kleur wit erover heen te doen.
    Probleem is dat de oorbellen niet helemaal mooi worden overgenomen (er blijven wat stukjes achter).
    Is er misschien een makkelijkere manier om dit te doen?

Kan iemand me hier misschien mee helpen??

Bijdrager
    chatsmit

Ja kan makkelijker, bv in Photoshop. Maar welke software heb je tot je beschikking?

Bijdrager
    Pieterr

@chatsmit: Zij heeft PSE.

Bijdrager
    london123

Hi ik ben een zij haha. Ik werk met Photoshop Elements maar ben een beginner..

Bijdrager
    chatsmit

Och dat staat in de titel… Elements ken ik niet, maar kun je niet de hoeveelheid ‘Magic’ instellen met die image extractor tool? En dan de achtergrond selecteren ipv de oorbellen zelf. Verder ben ik wel benieuwd hoe ze bij je staan:-)

Bijdrager
    Pieterr

Ik ben ook geen ervaren Photoshopper. Ik heb wel Photoshop Elements. Met de ”Quick Selection Tool” kom je al een heel eind. Even snel geprobeerd:

Bijdrager
    london123

ja dat ziet er inderdaad goed uit dank je.. Ik ga het zelf nu even proberen en laat wel even zien of het gelukt is… @chatsmit de oorbellen staan heel goed (nu nog even andere mensen daarvan overtuigen)!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.