5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    lekzicht

vraag over foto,s

ik heb al mijn foto,s nu in foto,s gezet op mijn mac book. Dus de nieuwe foto,s niet de oude. Maar als ik ze nu wil uploaden kost t opeens geld. Doe iets verkeerd, eerst kon je toch alles uploaden, gratis. Ik kon t dan ook zien op apple tv enzo

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ja, dat is Photostream. Dat is gratis. Wat je nu echter probeert te doen is al je foto’s in iCloud zetten. Je hele fotobibliotheek dus. Dat is gratis zolang het gratis deel van je iCloud abonnement (tot 5GB) niet vol zit. Is je fotobibliotheek groter dan 5GB of heb je nog andere data in iCloud staan? Dan moet je opslag bijkopen. Dat hoeft trouwens niet, want je kan je fotobibliotheek ook gewoon lokaal op je Mac bewaren.

Bijdrager
    lekzicht

Oké dank, wat is dan t verschil tussen Fotostream en de iCloud?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Er zijn een aantal aanzienlijke verschillen tussen Photostream en iCloud Foto’s:

Photostream:

• Slaat alleen de 1000 meest recente foto’s op, of de foto’s van de afgelopen 30 dagen als je er meer dan 1000 maakt
    • Kwaliteit gaat achteruit omdat er alleen web-geoptimaliseerde versies worden geüpload
    • Video’s worden niet geüpload
    • Gebruikt geen ruimte op je iCloud account (dus die gratis 5GB blijft 5GB)

iCloud Foto’s

• Alle foto’s worden geüpload, dus niet alleen 1000 of 30 dagen aan foto’s
    • Zowel foto’s als video’s worden geüpload op volledige resolutie, dus geen kwaliteitsverlies
    • Gebruikt wél opslagruimte op je iCloud-account, dus je zult waarschijnlijk ruimte moeten bijkopen

Opslag bijkopen kan ik stappen. De eerste stap brengt je voor €0,99 naar 20GB. De volgende stap kost €3,99 en geeft je 200GB. Daarna voor €9,99 500GB en tenslotte voor €19,99 1TB aan iCloud opslag. Dat bedrag is maandelijks, de die abonnementen kosten jaarlijks respectievelijk €11,88, €47.88, €119.88 en €239.88 per jaar.

Lokaal opslaan is uiteraard gratis.

Bijdrager
    lekzicht

hartelijk dank

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.