8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Meliissa93

vraag over flashopslag macbook air

Hallo,
    Ik wil binnenkort een macbook air aanschaffen. Nu heb ik op internet gelezen dat flashopslag al sneller en beter is dan gewone harddisk. Op dit moment heb ik een laptop met 350gb hdd. Ik download wel eens films of series en heb ook de sims 3 erop staan. Mijn vraag is nu of 128gb flashopslag bij de macbook air met 4gb werkgeheugen en 1.3ghz intel core genoeg zal zijn voor mij? Het is de normale 13inch versie van de mbair zeg maar..
    Verder internet ik er natuurlijk ook veel mee maar daar heeft de flashopslag niet veel mee te maken denk.
    Stel dat t niet genoeg is is 256gb flashopslag dan wel genoeg? Of moet ik er dan een aparte schrijf bij kopen?

Moderator
    Raymon Mens

Flashopslag is inderdaad razendsnel. Prima keuze om voor een Air te gaan!

Wat je als eerst kan checken: Hoeveel opslag gebruik je momenteel, hoeveel ruimte heb je nog vrij op je harde schijf?

Bijdrager
    MacAnarie

Ik gebruik een SSD van 256GB. Ik download geregeld films en series en zet deze op een externe schijf, origineel gooi ik dan van de SSD. Al met al gebruik ik 120GB waarvan 90GB muziek is. Kijk waar de mogelijkheden liggen voor je om ruimte te besparen.

Bijdrager
    Meliissa93

Muziek download ik al niet. Voor mij zal het dan allewn voor films en series zijn en dan de sims die ik download. Tegenwoordig kijk ik veel films en series via netflix maar downloaden blijf ik doen.
    Hoeveel gb is er vrij als je de mba krijgt? Het is 128gb maar de besturingssysteem gaat er natuurlijk ook nog vanaf.

Bijdrager
    Meliissa93

Heb nu 350gb en heb nog 200gb over geloof ik

Bijdrager
    MacAnarie

350-200=150

Dan ga je er met 128GB dus zeker niet komen.

Echter, moet je altijd al je downloads bij je hebben/op de MBA hebben? Kijk eens hoeveel van die 150GB die je gebruikt bestaat uit films. Is dat 100GB, dan heb je dus aan 128GB SSD meer dan genoeg als je ervoor kiest de films op een externe schijf op te slaan. Wil je alles op je MBA hebben staan? Dan ontkom je niet aan 256GB (en aanschafprijs + €200).

Kies je ervoor om je huidige schijf op te ruimen en een externe harde schijf aan te schaffen, dan maak je op die schijf gewoon 2 partities aan. 1 voor je films en overige data en 1 om een dagelijkse back-up op te maken.

Bijdrager
    TKroon

Ik zou voor de standaard 128 GB gaan ipv 256. Dat “bespaart” je 200 euro (ok, ook 4 GB RAM), waar je kunt een kleine USB 3.0 externe harde schijf van kunt kopen van 1 of 2 TB.

Bijdrager
    makasa

Je komt uiteindelijk altijd te kort dus kies voor 128 en neem een externe USB 3 schijf. Mijn MBP heb ik van de 120 Gb voorzien. Films gewoon op de externe schijf zetten.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.