13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Johnyw

Vraag over de Ipad

Ik was daarnet de Ipad van mijn dochtertje aan het updaten en ik vraag me af waar dat ” other” voor staat (zie screenshot)

dat geel balkje

Bijdrager
    Moriarty

In de categorie ‘Overig’ valt alles wat niet als audio, video of foto’s wordt herkend, bijvoorbeeld de muziekdatabase van de iPad (maar niet de muzieknummers zelf), eventuele albumhoezen (die in een aparte database komen te staan), notities, contactpersonen, chatlogs en dergelijke.

Bijdrager
    Johnyw

Ah, ok, maar is dat in dit geval niet wat groot aan het worden ?

Bijdrager
    KarelWillem

Dat ligt er maar helemaal aan wat je dochter met haar iPad doet natuurlijk.
    Bij mij is dat op de 16 Gb iPad maar liefst 3 GB.

Bijdrager
    SunKeeper

Denk ook aan savegames van spellen, video’s uit sommige apps etc.

Je kunt het ook per app controleren, kijk dan in Instellingen (op de iPad) > Algemeen > Gebruik > (kies daar voor de lokale opslag) daar zie je een lijst met apps.
    Tik een app aan, daar zie je dan bovenaan de grootte van de app zelf, en daaronder de ”Documenten/gegevens” van de app. Wat daarachter staat valt onder de Overige-categorie in iTunes.

Bijdrager
    KarelWillem

Goeie tip. Ik had eigenlijk nooit geklikt in die app-lijst.

Blijkt dat vooral mijn zoon (Fifa 14 en 15 is al 1 Gb extra bijvoorbeeld) lekker veel ‘Overig’ in gebruik heeft.:)

Bijdrager
    Buzz

Misschien ook goed om te weten dat er een bug in iOS zit, die ervoor zorgt dat de “Overig” categorie snel wordt opgevuld als je films streamt naar je iPad. Lees hier een beschrijving: http://hammonwry.com/mysterious-other/

Bijdrager
    Martin55

De rubriek “overige” kan ook behoorlijk vollopen met data die achterblijft na een iOS update. Verder met data die blijft hangen bij een crash, slecht verwijderde app’s, app’s die zelf hun data slecht verwijderen etc.
    De beste manier om van die overbodige data af te komen, is via iTunes eerst een volledige Back-up te maken en vervolgens “iPad herstellen” waarna die Back-up weer teruggezet kan worden.
    Hiermee zal de iPad vaak ook weer lekker soepel draaien.
    Bovenstaande kan ook via iCloud maar iTunes lijkt een beter resultaat te geven, ook wordt niet altijd alles in iCloud opgeslagen.

Bijdrager
    Wauters

Desondanks wat er beweerd wordt, kan IOS en OSX ook vervuild geraken.
    Op zich geen probleem maar Apple voorziet niets om dit op te ruimen.
    En 3 Gb kan al snel veel zijn op een 16Gb ipad die in werkelijkheid maar een goeie 12 Gb vrije ruimte heeft.
    Er is wel een oplossing om dat gele balkje weer verkleinen en dat is je iPad herstellen.
    Maar als je weer dezelfde apps en mails (want bij mij is het vooral mail die deze ruimte opvult) gaat gebruiken zal het al snel weer naar de 3 Gb gaan.

Bijdrager
    Buzz

Wauters: Volgens mij zeg je nu juist precies na wat er hier al beweerd wordt, dus ik begrijp je “desondanks” niet helemaal.

Bijdrager
    Johnyw

bedankt voor de nuttige tips.
    Johny

Bijdrager
    Noest

@martin55 Wordt overige dan niet meegenomen in een volledige back-up?

Bijdrager
    Martin55

@noest “overige” wordt wel meegenomen voor zover er relevante info betreft, zoals spelinfo, opgeslagen mails, bewerkte foto’s die binnen een app vallen ect.
    De andere data die overbodig is, valt hierbij weg. Eigenlijk kan je zeggen dat niet de Back-up 1 op 1 wordt teruggezet, maar dat de hele bestandsstructuur op je IOS device met behulp van de Back-up opnieuw wordt opgebouwd.
    Je zal zien dat de rubriek “overige” aanzienlijk zal krimpen en dat toch alles er weer opstaat. Vaak ook merk je dat e.e.a. soepeler draait.
    Ikzelf heb er een gewoonte van gemaakt dit meerdere keren per jaar te doen, zeker na een grote iOS update.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.