5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Martens

Vraag over CSS

Ik ben een beetje aan het vogelen met CSS. Tot op heden heb ik layout altijd met table gemaakt, maar nadat ik heb gezien wat er allemaal mogelijk is met CSS wil ik er toch maar eens goed aan gaan zitten.

Ik heb alleen wel een vraagje. Veel CSS blijkt gewoonweg niet te werken op bepaalde browsers. Dan werkt er wel iets op iexplore in Windows, maar verder nergens, of wel in Mozilla, maar verder nergens. Is er ergens een lijst met welke commando’s je veilig kan gebruiken en welke je beter niet kunt gebruiken?

Bijdrager
    zzid

misschien heb je hier wat aan:http://www.w3schools.com/css/css_reference.asp:wink:

Bijdrager
    iBert

CSS is net ontworpen (indien goed gebruikt) met de bedoeling om cross-browser en -platform te zijn. Er zijn gewoon enkele verkeerde browserimplementaties gebeurt in het verleden, met soms zelfs fouten die er al jaren inzitten, en nog steeds niet verbeterd zijn.

Mozilla, Safari en consoorten doen het geweldig goed met CSS, Opera 6 en Internet Explorer 5 en 6 op PC bevatten nog aardig wat verkeerde implementaties.

Indien je zegt dat je verder wilt gaan met XHTML/CSS, raad ik je het volgende boek aan: “Designing with web standards” van Jeffrey Zeldman. Hierin krijg je een goede crash course XHTML/CSS, en hij beschrijft ook duidelijk problemen van verkeerde implementaties en workarounds hiervoor.

Bijdrager
    Martens

Ik heb het boek gisteren besteld en ben er nu doorheen aan het bladeren. Tot nu toe maakt het een nog betere indruk dan de indruk die ik van zeldman.com kreeg, thanks voor de tip! ;]

Bijdrager
    Bert

Kijk eens op deze topic

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.