3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Joost23

vraag over bestandsdeling

Hallo allemaal,

Binnenkort ben ik van plan een MBP erbij te kopen (heb al iMac) en ik vraag me nu het volgende af.

Is het mogelijk om vanaf de MBP mijn iMac als “extra HD” te zien, of om alle bestanden te benaderen vanaf een MBP? Ik heb in OS X iets gezien dat je locale adres is: i-Mac-van-blabla-local.nl. Doel = overal in huis op je MBP kunnen werken, ook aan het bestanden die op de HD van de iMac staan, zonder dat deze per se op je MBP moeten staan

Met mijn werklaptop geprobeerd, maar dan gebeurt er niets…..Hoe zit dit als ik een MBP in hetzelfde wifi-netwerk heb hangen? Kan ik dan alle bestanden idd benaderen op mijn iMac vanaf de MBP? Het is natuurlijk altijd een optie om via Airdrop eea over te zetten, maar als dat dit ook werkt, kan het ook wel eens een oplossing zijn…

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Wat je doet is je thuismap op de iMac delen, dan kun je op je MacBook met de Finder naar die map toegaan — de iMac zal verschijnen in de linkerkolom van elk Findervenster, onder het kopje “Gedeeld” en door erop te klikken kun je verbinding maken. Naam en wachtwoord opgeven, en je kunt bij al je bestanden.

Bijdrager
    Mars

Als het gaat om grote bestanden is het wel handiger ze met een kabeltje te verbinden. Thunderbolt, firewire of zo.
    Je kan er dan ook nog voor kiezen je iMac of je MBP op te starten als veredelde harde schijf. Je moet dan de “t” ingedrukt houden tijdens het opstarten.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.