10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Gilles0502

Vraag over Apple maps

Goedemiddag,

Hoe krijg ik deze icoontjes op mijn iPhone?
    Zie foto voor verdere informatie.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Shmoo

Dan moet je bij Privacy bepaalde knopjes activeren zodat Maps je locatie mag gebruiken.

Bijdrager
    Gilles0502

Ja ik heb het gevonden. Bedankt!:)

Bijdrager
    Gilles0502

@shmoo Werkt dit alleen voor grote steden? Want bij minder bekende locaties komen die icoontjes niet?

Bijdrager
    Shmoo

Ja en nee, het functioneert gewoon maar de data die het gebruikt komt waarschijnlijk uit Apple Maps i.c.m een Yelp? integratie. Mogelijk ook nog op basis van reviews. Kortom de lokale snackbars en restaurantjes nemen meestal niet eens de moeite om hun bedrijf bij Google of Apple Maps aan te melden laat staan dat ze zich interesseren in alle social media apps die zich richten op bedrijven en reviews.

In de grotere steden is dat vaker al een stukje beter geĆÆntegreerd. Deze bedrijven moeten het valer van toerisme hebben en dat is juist de doelgroep dit dit soort diensten heel erg veel gebruikt. Je bent in een andere stad waar je niets of niemand kent. Appje erbij en dan maak je je keuze. Lokaal gaat dat anders, Pietje zegt dat je daar ooit eens moet gaan eten en dan doe je dat of niet.

Bijdrager
    Shmoo

Als ik op Eten en Drinken druk dan krijg ik ook geen restaurant te zien dat echt in de buurt zit. Dat is het nadeel van dit soort dingen, ze staan nog allemaal heel erg in de kinderschoenen terwijl de app toch eigenlijk moet weten dat Geleen een wereldstad is.

Bijdrager
    iMad

haha sorry Shmoo……..:-D

Bijdrager
    Gilles0502

@shmoo Bedankt voor de heldere uitleg. Jammer dat het nog niet helemaal goed werkt voor de kleinere dorpen. Hopelijk brengt IOS 10 hier verandering in:)

Bijdrager
    IsSidha

hier in Noord Oost Groningen waar geen drol te vinden is werkt het prima
    Zelfs de friettent in een klein dorp wordt nog gevonden

maar “Populair in de buurt” (zoals op de screenshot van @shmoo) is volledig afhankelijk van recensies en die zijn er hier niet (of nauwelijks) dus geeft ie dat ook niet aan en krijg je de “echte zoekopdracht” te zien in een mooi Apple Maps kaartje.. klik en je route staat ingesteld

Bijdrager
    IsSidha

Excuus.. ik dacht vanuit het Siri zoek scherm.. maar dit kwam uit Apple Maps zelf

Overigens geeft deze gewoon dezelfde resultaten.. alleen staan de uitbaters met een recentie bovenaan.
    Vanuit het Siri zoekscherm staat alles op afstand gesorteerd.. werkt een stuk beter eigenlijk

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.