12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    AppleAddicted

Vraag over Airport Express

Hallo,

Aller eerst ben ik nieuw hier op het forum, niet dat ik geheel onbekend ben met onemorething. Want regelmatig heb ik het forum al bezocht voor kleine problemen. En dat altijd nog me succes.

Alleen zit ik nu met een vraag.

Gister heb ik een Airport Express gekocht, dit vanwege de muziek streaming en het belangrijkste dat ik zeer ontevreden ben met de Ziggo Ubee modem.
    Deze modem heeft een zeer slechte wifi signaal en vooral nu met het warme weer zit ik graag buiten te werken, met mijn MacBook. De MacBook geeft nog niet z’n probleem het is vooral de iPhone die dan zeer slecht beereik heeft.
    Dit dacht dus op te lossen door een Airport Express te kopen en den de wifi uitschakelen op de Ubee modem.
    Nu is dit ook geen probleem en werkt het ook zeker naar behoren.
    Alleen heb ik het idee, dat ik de AE veel beter kan benutten door het wifi signaal te delen met mijn Ubee modem. Dus een groter bereik, of zie ik dit verkeerd.
    Ook heb ik gelezen dit dan weer het signaal met de helft verzwakt.
    Met andere woorden is het mogelijk om de AE samen met de Ubee modem hetzelfde wifi signaal uit te laten zenden, zodat ik een nog groter bereik heb.
    Ik al veel gegoogeld, maar mijn eigen onwetendheid gooit telkens weer roet in het eten.

Alvast bedankt,

Bijdrager
    Beech

Waar heb je je modem staan ? Sommigen hebben deze in de meterkast geplaatst, en de meterkast is aan de buitenkant van het huis geplaatst met een raampje in de deur, handig voor de meteropnemer, maar niet voor het wifisignaal.
    Als dit bij jou ook zo is, kun je overwegen het modem/router in de kamer te plaatsen.
    Wat betreft het uitbreiden vanje wifisignaal met de AE, zie hier.

Bijdrager
    AppleAddicted

@ Beech,

Mijn modem staat gewoon in de huiskamer. Aan de voorkant van de woning waar de kabel het huis binnenkomt. De modem verplaatsen heb ook al eens aan gedacht, alleen brengt dit heel veel kabel werk met zich mee. Dus niet de juiste oplossing.
    Waarschijnlijk heb je een link proberen te posten, er is niks klik baar.
    Maar het uitbreiden van mijn wifi signaal, wordt het signaal dan ook slechter of niet?

Bijdrager
    Joffry

Je kan het beste het routergedeelte door de provider (Ziggo?) laten uitzetten. Dan stel je de AE in als router.
    Geef tevens de 2.4 band een vast kanaal, zo mogelijk niet in gebruik bij de buren.

Bijdrager
    AppleAddicted

Je kan het beste het routergedeelte door de provider (Ziggo?) laten uitzetten

Dit heb ik meer gelezen, wat heeft dit als voordeel t.o.v. je wifi gewoon uitschakelen.

Bijdrager
    Joffry

Dit werkt het beste bij dit modem. Ga ook eens naar een gebruikers-site van je provider. Als het niet zou helpen, dan kan je altijd teruggaan naar de oorspronkelijke instellingen.

Bijdrager
    NI3LS

Goed topic. Heb exact hetzelfde: Ziggo Cisco-modem met router. Redelijke verbinding, maar matig bereik plus dat er nog zo’n 20 anderen in mijn omgeving met wifi zijn.

Van de week maar eens de proef op de som genomen en alles uitgeprobeerd. Routerfunctie in Cisco uit, AE ingeschakeld op een los kanaal op 2,4Ghz. Zeker een iets beter bereik, maar de downloadsnelheid ligt lager. Ik heb het dan liever andersom.

Ook uitbreiden bood geen oplossing, de snelheid daalde met de helft.

Kortom: ik Ziggo mailen hoe het toch kan dat het zo’n slecht signaal geeft ik een klein appartement. Nieuw modem ontvangen en vandaag neergezet. Nog altijd geen verbetering. Het zij zo. Ik leg me er maar bij neer. Op dit moment zit ik met iPhone buiten: volle sterkte, goede verbinding. Maar het kan altijd beter.

Bijdrager
    polansky

Alleen Ziggo kan je routerfunctionaliteit van je modem uitschakelen, dat kun je zelf helemaal niet, het benodigde vinkje is namelijk voor jezelf niet beschikbaar en enkel door de helpdeskmedewerkers te bedienen! Bel ze op en zij zetten het modem dan in bridge mode, waarna je vervolgens je eigen router kunt aansluiten. Dat zou geen snelheidsverlies mogen opleveren.

Bijdrager
    SunKeeper

Het verzwakken van het signaal komt alleen bij WDS voor.

Daarnaast is draadloos uitbreiden geen optie samen met een niet-Apple apparaat. Dus gewoon een kabeltje trekken naar een centraal punt (voor zover mogelijk) en bedraad een roaming network opzetten.

Dat gaat d.m.v. de netwerknaam, wachtwoord en type beveiliging over te nemen van de Ubee. Daarnaast de brugmodus activeren.

Bijdrager
    AppleAddicted

@ Polansky, jij schreef

je eigen router kunt aansluiten

Bedoel jij hiermee mijn Airport Express.

Maar als ik door ziggo de router functie laat uitschakelen, dan geeft de Ubee modem ook geen wifi signaal meer. Of zie ik dat verkeerd. Want als de Ubee geen wifi meer verzend kan ik het signaal ook niet versterken d.m.v. mijn airport express.

@ SunKepper, jij schreef

Dus gewoon een kabeltje trekken naar een centraal punt (voor zover mogelijk) en bedraad een roaming network opzetten.

Wat bedoel je precies met, naar een centraal punt. De Ubee modem?

Mijn bedoeling is ook om een draad tussen de Ubee modem en de airport te leggen, alleen krijg het niet voor elkaar dat de airport het signaal gaat uitbreiden.

Alvast bedankt voor de vele racties.

Bijdrager
    SunKeeper

http://support.apple.com/kb/HT4260?viewlocale=nl_NL&locale=nl_NL

Je kunt daarvoor deze oplossing toepassen. (link hierboven)

Met een centraal punt bedoel ik een plaats in je huis waar de je AirPort Express neerzet. (om een sterk Wi-Fi-signaal te krijgen op de plaats waar je het nodig hebt)

Van daaruit een kabeltje naar de Ubee.:smile:

Bijdrager
    AppleAddicted

Ik hoor op meerdere forums dat het niet ideaal is wat zou willen zien.
    Dus op dit moment, gewoon een kabeltje van de Ubee naar de Airport Express.
    Alleen nog even ziggo bellen om de modem om te zetten.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.