5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    PeterK

Vraag over 2e beeldscherm aansluiten op 17″powerbook.

Ik kan op mijn powerbook een tweede beeldscherm aansluiten, maar ik heb er nog geen voorstelling van hoe dat werkt. Vandaar een paar vragen.
    De powerboek heeft en resolutie van 1440×900, kan op de tweede monitor een andere resolutie worden gebruikt?
    Is het beeld op de tweede monitor een mirror van de desktop van de powerbook of is dat onafhankelijk van elkaar?
    Met andere woorden, kan ik bijvoorbeeld op de powerbook in word of excel werken en op de tweede monitor in photoshop? En hoe werkt dan het switchen van het ene programma naar het andere?
    Zoals ik al zei, ik heb er totaal geen ervaring mee en wil graag horen van anderen hoe het werkt.

Tot slot, uiteraard werken de apple beeldschermen maar welke andere merken komen ook in aanmerking, flatpanels natuurlijk.

Bijdrager
    kristo

ATI Mobility Radeon 9600 grafische processor met AGP 4x-ondersteuning en 64 MB DDR SDRAM-videogeheugen (17-inch model)
    * Twee beeldschermen en synchrone weergave: ondersteunt miljoenen kleuren bij een resolutie tot 1440 x 900 pixels op het ingebouwde beeldscherm EN !!! 2048 x 1536 pixels op een extern beeldscherm (7)
    – weergave kan mirror OF uitgebreide desktop zijn, verschillende software op beide schermen kan perfect, je hebt wel maar één dock ! (maar die kan je via shareware ook opsplitsen). Switchen tussen software is zoals voorheen op 1 scherm. Elk soort scherm kan je gebruiken, ook VGA dus. Tip: Formac 19″ of 20″ ! beter en goedkoper dan Apple LCD én langer garantie ! (niet onbelangrijk voor beeldschermen)

Bijdrager
    PeterK

Bedankt voor je uitleg Kristo.
    Ik ga eens kijken of ik het ergens in de praktijk kan bekijken dan heb ik meteen een goede indruk.
    Ik neem aan dat ik op de powerbook met een toets kan wisselen tussen de beide beeldschermen? Daar heb ik eigenlijk nog nooit naar gekeken.
    En ik weet ook niet of ik er een Radeon 9600 in heb of een GForce, ik dacht de laatste, want ik heb de eerste versie van de powerbook 17″en de Radeon 9600 zit er pas in sinds de upgrade onlangs. Ook dat moet ik even nakijken.

Bijdrager
    Sad

Je kan gewoon met je muis van het ene scherm naar het andere scherm gaan. Het geheel wordt dus als 1 grote desktop gezien.

Bijdrager
    KP

en als je ipv een uitgebreide desktop een kopie wil, voor bijvoorbeeld een presentatie, dan druk je op f7(staat ook een icoontje op de f7 toest, twee overlappende vierkantjes), simple as that…

ps: werkt op alle powerbook modellen, ook met een geforce. Al eens gewerkt op een desktop mac met 2 schermen? op je laptop is het exact het zelfde.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.