9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Ritsurt

Vraag omtrent Super Drive Formaat MBP 13'' (Early 2011) en Samsung 830 SSD

Hallo.

Ik heb een vraag, ik kan het namelijk nergens vinden, ik ben van plan om een Samsung 830 64GB SDD in mijn Macbook Pro 13” i7 Early 2011 te gaan plaatsen, hiervoor moet de Superdrive plaats gaan maken voor de SSD alleen moet ik een Bay hebben voor die SSD.

Nu zie ik dat bij die 830 Serie een 3,5” bracket wordt meegeleverd om de 2,5” SSD alsnog in een 3,5” HDD bay te plaatsen maar aangezien ik hem op de plek van de SuperDrive wil plaatsen vraag ik me af wat voor formaat die SuperDrive is. Is dat 3,5” of totaal iets anders? ik kan het namelijk nergens vinden.

Ik las op internet dat die bracket eigenlijk alleen bij de desktopversie wordt geleverd omdat voor een notebook vaak geen ruimte is voor een extra HDD/SSD (of je moet de SD eruit halen) en de 64GB niet als Laptop pakkage wordt geleverd, maar de SSD is toch gewoon precies hetzelfde m.u.v de bijgeleverde accessories?

Bijdrager
    AppleStef
    Ritsurt op 18 mei 2012

… maar aangezien ik hem op de plek van de SuperDrive wil plaatsen vraag ik me af wat voor formaat die SuperDrive is. Is dat 3,5″ of totaal iets anders?

Iets anders.

Ritsurt op 18 mei 2012

… maar de SSD is toch gewoon precies hetzelfde m.u.v de bijgeleverde accessories?

Jep.

Bijdrager
    SunKeeper
    Ritsurt op 18 mei 2012

………hiervoor moet de Superdrive plaats gaan maken voor de SSD alleen moet ik een Bay hebben voor die SSD………..aangezien ik hem op de plek van de SuperDrive wil plaatsen vraag ik me af wat voor formaat die SuperDrive is. Is dat 3,5” of totaal iets anders? ik kan het namelijk nergens vinden.

Die Bay is er nou juist speciaal voor gemaakt, dus die past in je Mac. Die SSD heeft het standaard 2,5” formaat en past dus in de Bay. Klaar.

Bijdrager
    LighScan

En hier kan je een goede bay bestellen.

Bijdrager
    stel maar

misschien is dit ook wat voor je.

Bijdrager
    RobApple

@stel maar – linkje werkt niet via Safari

Bijdrager
    verwijderd-profiel

@RobApple ligt dan aan jou denk ik, werkt bij mij wel
    (of hij heeft het aangepast)

Bijdrager
    Haike

Bij mij doet de link het ook in Safari

Bijdrager
    RobApple

@stel maar – Safari werkte niet goed bij mij, nu wel. Sorry.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.