2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Timme

Vraag ivm verkoop Mac Pro 1.1 + 23" Cinema display

hi all,

Ik heb onlangs mijn Mac Pro 1.1 opzij geschoven voor mijn nieuwe iMac 27″. Nu wil ik die oude graag verkopen. Iemand enig idee waar ik informatie kan terugvinden ivm de prijs die ik er nog kan voor vragen? Ik vond de site mac2sell maar die zegt dat ik er nog 1.000 euro incl btw kan voor krijgen (zonder scherm) en dat lijkt me veel? Ik zou er niet rouwig om zijn mocht het kloppen natuurlijk!:)

De specs:

Mac Pro 1.1
    2x 2,66ghz dual core Intel Xeon
    8GB 667mhz DDR2 FB-DIMM
    250GB HDD SATA
    NVIDEA GeForce 7300GT 256MB
    Superdrive
    Bluetooth

Apple Cinema Display 23″ DVI (eind 2005) – 1920×1200

Alvast bedankt en sorry als dit de verkeerde plaats is om deze vraag te stellen!

Bijdrager
    computer space

Een instap Mini 2011 2.3 i5 maakt hier gehakt van, zelfs een HD3000 grafisch van de 7300GT (die kaart is vergelijkbaar met de 9400M uit de Mini van 2009), en je kunt maar tot OSX 10.7, dus ik schat zo’n 500 euro. Er kunnen nog nieuwe processoren ingezet worden, maar dat is een dure hobby, en dan is een Mini 2012 qua prijs nog steeds aantrekkelijker. Alles uitbreiden aan de Pro is duur. Trage oude RAM nu kopen is bijvoorbeeld een stuk duurder dan snel modern RAM kopen.
    Scherm iets van 100 euro. Meestal zijn die goed gaar na 7 jaar, maar ik weet niet hoe de backlight nog is. Is ie nog netjes 6500K en wit?
    Maar wellicht heb je geluk en loop je een romanticus tegen het lijf die 300€ meer voor de set wil betalen. Puur op toegevoegde waarde als werkpaard hangt ie tussen een Mini 2.3 2011 en een Mini Core2Duo 2.66 (2010) in, dus zou de prijs tussen de tweedehands prijs van die 2 modellen moeten zitten (8Gb voor de Mini is 40 euro, dus als dat niet matched is dat maar een klein verschil in prijs).

Mac2Sell spoort niet helemaal. Mijn Mac is duurder dan nieuw, en dat na 2 jaar.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.