5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Jaime

[Vraag] In-Position extensie, wat is het precies?

Goedendag beste mede forumers!

Mijn eerste post, en ik val maar meteen met de deur in huis, en wel met deze vraag.

Ik moet voor mijn stageverslag een informatieve samenvatting maken over de QuarkXpress extensie, In-Position of een vergelijkbaar programma (mijn stageboek geeft hierbij Presswise als voorbeeld).

Nu heb ik op beiden van mijn stages nog nooit met dergelijke programma’s gewerkt, en vroeg ik mij af wat waar het nou precies voor gebruikt word, wanneer je het zou willen gebruiken etc.

Ik heb Google afgespeurd met meerdere creatieve zoektermen maar heb niks concreets kunnen vinden.

Dus vandaar mijn noodkreet hier. :wink:

Bijdrager
    Onno Groesz

Ik weet niet hoe goed je engels is maar hier is de website van de (huidige) ontwikkelaar:
    http://www.dynagram.com/solutions/default.asp?sec=solutions&solution=inposition

Heel in het kort kan je met INposition grootmontages/inslag-schema’s maken.

Bijdrager
    Jaime

Mijn engels is niet echt super, maar ik zal het doorlezen. Bedankt!:)

Bijdrager
    KarelWillem

Misschien even op wat fora rondstruinen?

Bijvoorbeeld:
    http://www.macfreak.nl/cgi-bin/forums/topic.cgi?forum=4&topic=1354

Of in het héél kort:
    http://www.dzone.nl/cms/publish/content/showpage.asp?pageid=163

Of als omschrijving (lees voor QuarkXPress ‘InDesign’):

Geavanceerde impositiesoftware voor QuarkXPress-gebruikers
    Doordat INposition verschillende bestandsformaten door elkaar op inslag kan zetten, kunt u veel tijd besparen. U kunt bijvoorbeeld QuarkXPress, Pagemaker, InDesign, PDF, EPS, TIFF, PICT, DCS 3 en PostScript simultaan gebruiken. Of u nu een catalogus, tijdschrift of een boek maakt, INposition kan het, snel en makkelijk. Het pakket betaalt zichzelf snel terug; het scheelt uren tijd, megabytes schijfruimte en film.

Nieuw in versie 7
    INposition 7 werkt optimaal met QuarkXPress 7 en heeft onderandere nieuwe filters voor voor het verwerken van Adobe InDesign CS2 bestanden en PDF-documenten. Verder zijn er nieuwe mogelijkheden wat betreft afdrukken en biedt deze nieuwe versie een verbeterde gebruikersinterface.

De belangrijkste verbeteringen zijn:
    – Compatibiliteit met QuarkXPress 7 en Mac OS X
    – INposition 7 werkt sneller
    – De mogelijkheid om pagina’s van InDesign op stand te zetten en af te drukken in QuarkXPress. Om dit te bewerkstelligen, stuurt INposition InDesign aan
    – PDF-bestanden importeren aanzienlijk sneller, er is geen Plug-in meer nodig en Acrobat hoeft niet geïnstalleerd te zijn op hetzelfde werkstation
    – Ondersteuning voor Adobe PageMaker 7
    – QuarkXPress ‘Layout’ ondersteuning; sleep documenten d.m.v. ‘drag & drop’ naar het publicatiepalet. Wanneer u een QuarkXPress multi-layout document importeert, kunt u vervolgens één of meer layouts selecteren uit een lijst. Dit nieuwe importvenster bevat diverse handige gegevens die nodig zijn om een document goed en snel te kunnen importeren, zoals de naam, paginanummers en het documentformaat
    – De nieuwe ‘Perfector-modus’ bevat een tweetal mogelijkheden. Een optie voor het 180 graden roteren van de keerzijde en het maken van een stolpvorm. Deze laatste vorm is mogelijk wanneer de automatische paginanummering is geactiveerd voor inslagschema’s met een regelmatige structuur en een even aantal rijen. Paginanummers op de keerzijde kunnen nu verticaal in plaats van horizontaal gespiegeld worden wanneer u de eerste pagina aangeeft.
    – De pagineringsopties van inslagschema’s zijn aanzienlijk verbeterd. In het dialoogvenster voor de impositievolgorde kunt u nu iedere gewenste paginanummering ingeven. INposition laat zien of de pagineringsvolgorde aan de normen voldoet, maar zal u niet beletten uw eigen vorm te maken.
    – De meest gebruikte sneltoetsen zijn aangepast voor het optimaal werken met QuarkXPress 7

De gebruikers-interface heeft een facelift gehad:
    – dialoogvensters (zoals Publicatiestijlen) zijn vergroot en geoptimaliseerd
    – diverse velden hebben andere benamingen gekregen voor meer duidelijkheid
    – het INposition-menu biedt een extra toegang tot de publikatiestijlen
    – ingebouwde Tempus-filters voor eenvoudige installatie
    – nieuw ontwerp voor het startscherm
    – nieuwe iconen voor documenten die beter herkenbaar zijn

Enkele mogelijkheden:
    – maximaal 128 pagina’s schoon en 128 weer
    – maak automatisch veelvoorkomende inslagschema’s aan
    – uitgebreide mogelijkheden voor paginanummering
    – gebruik ingebouwde drukkerstekens of gebruik in plaats daarvan uw eigen EPS-bestanden
    – ‘Stap & Herhaal’ voor plaatsing van drukkerstekens
    – bewaar uw plaat- en publicatiestijlen
    – gebruik GATF-kleurbalken
    – importeer uw eigen kleurbalken en grijstrappen
    – ondersteuning van de voornaamste OPI-systemen
    – ondersteuning van o.a. gehechte- en genaaid/gebrocheerd-geschikte drukvellen
    – automatische compensatie voor kruip en rugwittolerantie

Bijdrager
    Jaime

Het eerste wat ik deed was de zoekmachine gebruiken, maar ik kwam telkens op google terecht.

Maar ook bedankt voor de info btw, wil niet ondankbaar overkomen :wink:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.