8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    ivanzaancity

Vraag: HOE verander ik een widescreen film?

Ik wil een film van widescreen op dvd branden. Ik heb iDVD4.
    Wat kan ik doen?
    het ziet er niet uit als ik het zoals het nu is brand… dan zie ik allemaal ¨lange mensen¨op het scherm…

Wat kan ik doen?

Vriendelijk bedankt voor uw antwoord!

Bijdrager
    Insight

Het lijkt me dat je( ik werk niet met idvd, gokje) ergens in de instellingen kunt instellen dat je beeldformaat 16:9 wordt of “anamorphic” en dan je materiaal kunt toevoegen..Of natuurlijk zelf de zwarte balken toevoegen..

Bijdrager
    allard

Ik denk dat jij van die zwarte balkjes boven en onder wil op je 4:3 TV. Sommige TV’s hebben 16:9 mode als die inschakeld is het probleem het simpelst opgelost.
    Anders zul je film voor dat je hem in iDVD sleept moeten disorten in
    FCE of FCP. Kun je doen onder de motion tab van je clip dan distort
    Aspect Ratio -33.33 in vullen. Dan nog even bij crop 1 invullen bij Top
    ben de halve bovenste beeldlijn ook kwijt.
    Zorg dat je een lekkere bak koffie en een krant of een G5 hebt want dan moet je renderen.

Succes Allard

Bijdrager
    hansenonline

je televisie in breedbeeldmode zetten dan wordt het in de breedte uitgetrokken en ziet het er weer normaal uit.
    had problemen met mpegtoenc op mijn pc om de aspectratio goed te houden en ontdekte dat als ik breedbeeld gebruikte het weer klopte.

daan.

Bijdrager
    macstijn

Dit probleem is simpel.
    Idvd kan geen widescreen branden, alleen 4:3
    Voor het widescreen formaat 16:9 heb je dvd studio pro nodig!

met vriendelijke groet,

macstijn

Bijdrager
    ivanzaancity
    ”macstijn”

Dit probleem is simpel.
    Idvd kan geen widescreen branden, alleen 4:3
    Voor het widescreen formaat 16:9 heb je dvd studio pro nodig!

met vriendelijke groet,

macstijn

Nou, DAT wordt duur :oops:

Bijdrager
    Richele

Misschien lukt het ook wel met “sizzle” ( http://thegoods.ath.cx/~hmason/sizzle/ ).
    Dit is een freeware programma waar je dvd’s mee kunt maken. Het is maar een klein downloadje (1,5 mb) en het schijnt heel behoorlijk te werken

Bijdrager
    Richele

Voor dat je sizzle gebruikt zul je echter je film eerst om moeten zetten naar een mpg2 (bijvoorbeeld via ffmpeg). Bij het encoderen naar mpg2 moet je dan aangeven dat het een breedbeeld bestand betreft. Als je daarna een dvd maakt dan zet de dvd videospeler het beel automatisch in de goede verhouding.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.