11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    merelvanhoek

Vraag betreft aanschaf Macbook Pro

Beste allemaal,

ik heb zelf nu een iMac uit 2011 met een 2,7 i5, 12GB werkgeheugen en een 512mb videokaart.
    Voor school wil ik graag een Macbook Pro aanschaffen en vanwege het budget gaat dit een tweedehands worden.
    Nu heb ik er een aantal op het oog:

-13” i5 2,5ghz 4GB 500GB (hier wil ik sowieso na aankoop meer RAM bijprikken)
    -13” 2.9 ghz i7 8GB 750GB.

Beiden zijn aangeschaft in 2012. De MBP met de i7 zal ik dan zo’n 250 euro meer voor gaan betalen.
    Ik ga er Logic, Sibelius en Office dingen op gebruiken. Soms wat HD videobewerking maar dat zal niet veel zijn.
    Ik las ook ergens dat een i7 meer batterij vreet?

Ik zou graag jullie mening horen!

Bedankt,
    Merel

Bijdrager
    brinkey

Tsja wat wil je weten? Of het de 250 euro meer waard is? Op wat? Wat is de vraagprijs? En ja de ene is sneller, maar of je dat echt gaat merken is de vraag. En wat kost het extra geheugen en is dat een stuk minder dan de 250 euro extra en extra schijfruimte.

Kortom handig om te weten wat de vraagprijs is van de machines.

Bijdrager
    Verdult

was er in 2012 nog een i5 te krijgen joh?
    Persoonlijk zou ik voor de i7 gaan, maar ik kan niet in jouw portemonnee kijken, dit is echt een keuze die je zelfs zou moeten maken.

Bijdrager
    SanderApple

Voor videobewerking is de MacBook Pro met i7 natuurlijk wel helemaal geschikt. Ikzelf zou voor je tweede optie gaan. Misschien kun je ook een 13″ MacBook Air overwegen met een i7? Vooral voor school is de Air een hele goede keuze.

Bijdrager
    Dionne

Hoi Merel,
    Ik las net jouw vraag, en ik heb zelf de MacBook Pro 2,9 GHz met i7.
    Ik heb hem nu een klein jaartje en kan je zeggen dat ik geen andere meer wil!!
    Voor de Pro had ik een MacBook Air maar daar kon ik te weinig mee! Ook geen drive ingebouwd dus… Beetje mee verkocht, omdat hij wel super uitzag, en zo licht was, dat omdat ik mijn Mac overal mee naar toe neem!!
    Ik zou dus echt gaan voor de I7!!
    Maar dat is mijn mening, ik heb er vorig jaar 1529 euro voor betaald, en dat kost hij nu nieuw in de winkel nog steeds!
    Ik weet niet wat jij ervoor moet betalen maar het is een klasse apparaat!!!
    Maar moet ik je wel erbij zeggen dat ik bijna alles van Apple geweldig vind!!
    Hoop je een beetje geholpen te hebben??
    Ben erg benieuwd naar jouw keuze?
    Groetjes Dionne

Bijdrager
    Dionne

Oja en wat betreft de batterij??
    Ik heb er tot nu toe geen last van dat mijn Mac snel leeg is, ik vind wel weer dat als hij leeg is, ontzettend snel weer tot 100% is opgeladen!!
    Helemaal in vergelijk met mijn iPad, want dat duurt velen malen langer!!!
    Groetjes

Bijdrager
    TandMac

13” 2.9 ghz i7 8GB 750GB.

Doet hier naar behoren zijn werk.
    Logic, Sibelius en Office is geen enkel probleem.

HD bewerkingen, als je Adobe Premiere Pro CS6 daarmee bedoelt, dan ga je niet het onderste uit de kan van het programma halen.
    Maar iMovie snijdt als boter.

Geen enkel probleem met de batterij.

Bijdrager
    Ravenshield

De 13´ air vind ik een goede keuze. Zeer licht dus zeer makkelijk om te transporteren. Indien mogelijk ga voor een i7 en 8gb RAM.
    Het optimale zou zijn als je een Air koopt met de nieuwste (4e) generatie processor (haswell). De batterij gaat veel langer mee, tot 12 uur en geeft ook nog een kleine performanceboost in vergelijking met de modellen van vorig jaar. Hij heeft ook een betere grafische processor, kan wel handig zijn voor videobewerking. Ik vrees wel dat de Haswells nog niet tweedehands te krijgen zijn en je de volle pot zal moeten betalen (ze zijn maar in juni 2013 uitgekomen)
    Wat is je budget?

@dionne

Ook geen drive ingebouwd

Is dit nodig? Ja sleurt het dan toch maar mee. Als je dat echt zou nodig hebben kan je een losse Superdrive kopen van Apple.

Bijdrager
    Dionne

Ja dat klopt, heb je weer gelijk in!!
    Maar ik sprak ook een beetje voor mezelf….ik kon met de air niet zoveel…qua werk etc
    Te snel gekocht omdat ie zo mooiii uitzag…maar ik heb toch wel een drive nodig..
    En ik vind de mac die ik nu heb gewoon geweldig…dusss

Bijdrager
    merelvanhoek

Bedankt voor de reacties! De Air had ik nog niet echt overwogen.
    Budget gaat tot 1100 euro.

Ik sta nu op het punt om een MBP 13” i7 te kopen die 5 maanden oud is voor 1100 euro. Maar nu ben ik ook in de gelegenheid om voor 1100 euro een MBP Retina i5 met 256SSD te kopen.
    Nu las ik al dat er voor- en nadelen zitten aan de Retina Macbooks. Werken bijvoorbeeld alle programma’s al goed samen met het Retina scherm?
    Toch trekt de Retina me meer, ook naar de toekomst toe.. De normale is toch al een stuk ouder.
    Wat zouden jullie doen?

Bijdrager
    Nic

Als het een 13-inch retina MBP is, dan zou ik voor de gewone niet-retina gaan met de i7-processor. Sneller, en op den duur makkelijker uit te breiden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.