12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    macses

vraag als Belg over Nederlands abonnement

Hallo,

mijn broer gaat vanaf 1 augustus voor 5 jaar naar Nederland voor zn studies.
    Hij heeft nu een iPhone (in Belgie simlockvrij) met een Belgisch abonnement.
    deze zou hij dan natuurlijk afsluiten en zich aansluiten bij een Nederlandse provider.
    Nu hoor ik soms dat er problemen zijn met het netwerk van T-mobile (die de iPhone verdeeld in nederland) maar gezien hij toch beschikt over een simlockvrij toestel kan hij bij elke provider.
    Hij zou regio Maastricht/Heerlen verblijven.
    Kunnen jullie hierin advies geven wat voor bellen/sms en mobiel internet een goede provider is in Nederland, want er zijn daar precies wel veel providers…

alvast bedankt

Bijdrager
    iPrincess

Bekende providers zijn hier T-Mobile (heb ik zelf), KPN, Hi (op netwerk KPN), Vodafone, Telfort. Daarnaast zijn er nog wat kleine providers die vaak op het netwerk van KPN zitten (Hollandse Nieuwe, Simyo etc, vaak wat goedkoper).

Daarnaast is een internetverbinding in Nederland wel een must, sms’jes juist niet. Ik had laatst gelezen dat het sms’en nog sterk aanwezig was in België, maar in Nederland gebruikt 99% die een smartphone heeft WhatsApp.

En kan een mod dit naar winkels en providers schoppen?

Bijdrager
    macses

sorry, had dat subforum niet gezien, heb het zelf aangepast.
    maar zijn er belangrijke verschillen in netwerkdekking tussen die grote providers?

Bijdrager
    Xcode

Wat betreft goede providers zit je bij Vodafone en KPN (waaronder ook Hi en Telfort vallen) prima. De dekking van zowel Vodafone als KPN is goed, T-Mobile valt zwaar tegen. Heb zelf een sim-only abonnement bij Vodafone, ben er erg tevreden over.

Bijdrager
    iPrincess

Ja, T-mobile is zeg maar vrij ruk. In Groningen zelf heb ik prima 3G, maar zodra ik naar mijn ouders ga (dorpje in Drenthe, 25km verderop) mag ik geluk hebben als er GPRS is. Ligt echt aan het gebied bij T-Mobile. In Pieterburen heb ik ook perfect bereik, Rotterdam niet.

Wist niet dat een TS zelf een draadje kon verplaatsen trouwens. Maakt verder ook niet uit, meer dat het een beetje geordend blijft ;).

Bijdrager
    Brombeer

Hmm, als hij zich beperkt tot de grensregio Zuid-Limburg, kan het misschien volstaan om de Nederlandse providers uit te zetten en te vertrouwen op het bereik van de Belgische masten. Ik heb de indruk dat die aan de Maas bijzonder sterk zijn.
    Ik heb in Elsloo gewoond en als mijn bezoek wilde bellen moesten ze het gesprek buiten aan de oostkant van mijn huis beginnen en al babbelend naar binnen lopen: dan hadden en hielden ze een Nederlands netwerk. Begonnen ze in de woonkamer te bellen, pikte de telefoon eerst een Belgisch netwerk op, met alle kosten van dien.
    Wie de mergellandroute rijdt, kan elke vijf minuten een melding krijgen dat de telefoon een buitenlands netwerk gebruikt.

Alternatief is een toestel waar twee sims in kunnen. Een voor links en een voor rechts van de Maas. tarieven kun je vergelijken op http://www.bellen.com

Bijdrager
    macses

ok, bedankt!
    ben nu wat aan het kijken op de site van Hi.
    goed om weten dat T-mobile niet zo goed is dan mijden we dit al:-)

Bijdrager
    Chorro

Ik heb zelf Vodafone en dat bevalt heel erg goed. Jarenlang T-Mobile gehad en de dekking daarvan is inderdaad heel slecht.

Punt is wel dat GPRS bij Vodafone zo goed als onbruikbaar is. Op het moment dat ik GPRS heb en geen 3G kan Whatsapp nog maar net, maar verdere zaken waar een internetverbinding voor nodig is geeft dan de melding dat er geen data mogelijk is. De 3G dekking van Vodafone is echter over het algemeen heel goed, er zijn wat plekken waar geen 3G is en de verbinding over 3G is van goede kwaliteit en snelheid.

Bijdrager
    vanquish

Ik lees hier overal staan dat T-mobile zo slecht is.
    Zelf woon in in z.limburg (gehucht 20 km onder Maastricht)
    En hier is T-mobile verre weg het sterkste netwerk.
    Vrijwel iedereen in de straat heeft hier T-mobile, het Vodaphone netwerk is zelfs niet zichtbaar, laat staan ontvangst.
    En KPN komt met moeite aan 1 streepje, T-mobile heeft er 4.

Zeker als hij in maastricht gaat studeren zou ik even het Belgische netwerk aanhouden.
    Dan ziet hij vanzelf hoe de ontvangst is van de verschillende netwerken in zijn omgeving.
    En als ik me niet vergis is een Belgisch abbo een stuk goedkoper.

Bijdrager
    RonaldE

Ik heb Vodafone, en het is gewoon ruk. Heb 10gb elke maand, maar het is zó traag dat ik net zo goed 500mb had kunnen hebben. Bij mijn ouders in Zwartsluis (Overijssel) moet ik handmatig 3G uitzetten om nog ontvangst te hebben. En niet alleen in Zwartsluis maar ook rond Steenwijk het zelfde verhaal. In Den Haag valt mn internet constant uit, of het is heel erg traag, waardoor ik weinig tot niks aan mn iTunes Match abbo heb op de fiets.

Spijt dat ik geen Hi/KPN meer heb. Mijn advies dus: een provider op het KPN netwerk.

Bijdrager
    RamonV

ik zou zeggen kijk zelf welke de beste dekking heeft:

KPN
    T-Mobile
    Vodafone

T-Mobile is voor zo ver ik weet het goedkoopste van de drie.

Bijdrager
    Yost

Mijn zus woont in Heerlen en is tevreden over Vodafone. Ik woon zelf in Amersfoort, en ben tevreden over T-Mobile. Ik heb T-Mobile nu 3 jaar en kwam van Vodafone. In het begin had ik zo terug gewild, maar toen ik na 2 jaar een nieuw abonnement moest, ben ik toch bij T-Mobile gebleven. Ze zijn de laatste jaren vooruit gegaan.

Per saldo is het zo KPN en Vodafone een (iets) betere dekking hebben dan T-Mobile in Nederland. Vervolgens is het wel zo dat de capaciteit van T-Mobile niet overal geweldig is. Dus als de eerste T-Mobile klant in een cel begint te bellen, hebben de andere T-Mobile klanten in dat gebied nauwelijks meer ontvangst. Maar ieder netwerk heeft haar gaten, en die liggen deels anders. Zoals je uit de bovenstaande reacties kunt afleiden. Dus het is aan te raden om mensen te bevragen die in de gewenste regio bellen/internetten.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.