19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    typonerd

vraag aan bezitters van een iphone 8gb

Hallo. Ik heb een vraagje alvorens ik mij een iphone aanschaf.
    8 Gigabyte doe je daar iets mee? Of heb je daar spijt van dat je dat gekocht hebt.
    Ik heb er namelijk geen idee van hoeveel iphone applicaties in beslag nemen of filmpjes….

Bijdrager
    Pietervanos

De keuze is of 8GB of 16GB…het is heel persoonlijk voor iedereen. Ik heb meer dan voldoende aan 8GB. Dit was voor mij de enige keus, minder is er niet:)

Bijdrager
    Tjerker

gaat prima… verdubbeling t.o. van mijn vorige iPod Nano…

Bijdrager
    Afroman

8 Gb vind ik zat.
    Ik zet alleen maar 1 Gb aan muziek erop, en af en toe een filmpje, leuke foto’s, en apps, maar die nemen niet onwijs veel ruimte in beslag. Mijn standaard muziekspeler is de iPod dus de 8 Gb iPhone is zat voor mij.

Bijdrager
    Hengheng

Ik vind 16 GB inmiddels eigenlijk al te weinig.
    Zeker omdat ik m’n iPhone eigenlijk als een halve Mac gebruik met veel foto’s, video en muziek.

Bijdrager
    Rolf

heb eerste generatie met 8Gb. Wat staat erop:

– mijn gehele adressenboek en kalender (beide zakelijk, best veel)
    – 5 email boxen
    – mijn gekochte muziek
    – enkele muziek video’s
    – enkele boeken en podcasts
    – stuk of veel Apps en Spelletjes

en toen was ie vol. Heb er al afgegooid:
    – fotoalbums
    – andere muziek

dus 16Gb zou bij mij ook redelijk snel vol zijn…..

Bijdrager
    brinkey

Heb ook de 1e gen 8gb op zich voldoende, normaal gesproken staat ie vol met muziek en apps. Ga ik op reis dan gooi ik er muziek van af en zet er wat films op. Das het gemac van syncen. Voorlopig heb ik er genoeg aan maar ik wacht natuurlijk op de nieuwe iphone 32gb;-)

Inactief
    Anoniem

zoals je al ziet aan bovenstaande berichten gaat het er eigenlijk om hoeveel je al hebt aan muziek/foto’s ,

kijk dan ook eens , wat je er precies van op je iPhone wilt hebben.

Ik heb bijvoorbeeld 6,5Gb aan muziek , en dan is het eigenlijk net te weinig als je ook nog 200 foto’s wilt hebben , en 38 applicaties.

dus , het hangt helemaal van jou eigen indeling af.

gr ,

Axel

Bijdrager
    MacBoot

bij mij is het zwaar te weinig, ik heb een 16GB
    binnenkort maar een iPod Classic erbij kopen om daar alles op te knallen
    en dan zet ik het beste op mijn iPhone:)

Bijdrager
    lumpii

Ik heb aan mijn 8GB echt veel te weinig:( Als ik dit keer de keuze zou hebben, zou ik voor de 16GB gaan, want dan kan er tenminste een beetje fatsoenlijk muziek op, zonder dat je veel moet missen.

Maar zoals eerder gezegd, is het een persoonlijk iets. Wat ik merk is dat de apps weinig ruimte in beslag nemen, net als de overige zaken als mail, sms en contacten.

Bijdrager
    Angelzilla

Inderdaad, 16Gb is voor mijn ook veel te weinig. Ik heb ook nog een iPod video van 30Gb en die stond al vol met muziek, video en foto’s.
    En ik ben net begonnen om mijn oude CD collectie te importeren, dus dat wordt in de toekomst een 120Gb (of een “oude” 160Gb) iPod aanschaffen.

Bijdrager
    Mr. Jones

Ik heb voor de iPhone altijd een iPod gehad van 40gb en had dan ook verwacht dat ik 8gb
    te weinig zou vinden. Maar in de praktijk heb ik nu nog meer dan 3gb vrij.

Vooral omdat ik niet langer al mijn muziek bij me hoef te hebben. Ik ben selectiever geworden
    in wat voor muziek ik meeneem en dat bevalt me prima. Nooit meer een nummer luisteren
    wat ik liever doorskip, omdat ik het al te vaak heb gehoord.

Voor de rest sync ik 2 emailaccounts, staan mijn 3 meest recente iPhoto albums erop, een
    aantal podcasts, 18 apps, 323 kaarten uit het adresboek en worden mijn agenda’s gesynct.

Bijdrager
    G-Force

Ik heb een 16GB en het is nu nog teveel voor mij, maar zodra ik weer met de trein moet komt het wel van pas (veel films, series).

Bijdrager
    dspiers

Apps gebruiken niet zoveel ruimte. En trouwens, voor apps is het probleem niet ruimte op de HD, maar het aantal pagina’s (ik denk 9 of zo) waar je doorheen kan scrollen.

Wat ruimte neemt zijn video’s (films etc) en photo’s. Ik zet niet alles op mijn iPhone, dus heb ik zou genoeg aan 8Gb (ik heb een 18Gb). Maar als ik wil kan ik meer photo’s, movies etc er op zetten.

Kijk wat je in iTunes hebt staan en reken maar uit hoeveel je nodig hebt.

Geblokkeerd
    Breuf

Installeer Simplify en je hebt in ieder geval geen ruimte meer nodig voor je muziek.

Bijdrager
    RTM85
    ”Hengheng”

Ik vind 16 GB inmiddels eigenlijk al te weinig.
    Zeker omdat ik m’n iPhone eigenlijk als een halve Mac gebruik met veel foto’s, video en muziek.

Same here, totally! Ondanks dat ik een notebook heb ben ik vaak lange tijd zonder Mac de deur uit. Mijn iPhone 16gig is dan m’n “portable portable” zeg maar. Maar wat iemand anders al zei, de keus 16 vs. 8 gig is heel persoonlijk.

Bijdrager
    Hengheng

Inderdaad, (heel) soms heb ik geen zin om m’n MBP mee te slepen en is de iPhone ideaal.
    En ik vrees dat met de volgende generatie iPhones ook 32 GB te weinig zal zijn…

Moderator
    Pete.Z

De noodzaak om 14 gig muziek mee te nemen heb ik nooit begrepen,tenminste niet als je 1x per week thuis bent.
    Ik heb zelf een 16 gig,ruimte zat,de enige reden om er voor te kiezen was voor mij dat de doorverkoop waarde van de 16 straks hoger is dan de 8…..:)

Bijdrager
    falleri

Ik heb ook een 8 gb, vond de dubbele prijs betalen voor alleen wat flash geheugen afzetterij (en dat vind ik nog steeds).
    Ik heb er zat aan; synchroniseer de muziek die ik echt wil luisteren (en dan luister ik nog de helft niet) door afspeellijsten en verder agenda, mail (imap), een paar korte muziekvideo’s en video’s van mezelf, een zootje apps (ik gooi ook vaak weer apps die ik toch niet gebruik eraf, die staan dan gezellig in mijn iTunes voor het geval ik er ooit wel wat mee wil) en op dit moment 1331 foto’s, gesynchroniseerd uit Aperture.

Als je niet je hele muziekbieb bij je wil hebben (wat de meesten toch al niet zouden redden) maar gewoon af en toe de afspeellijsten met muziek waar je op dat moment zin in hebt synchroniseert en niet tig video’s mee hoeft te nemen is 8 gig m.i. ruim voldoende.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.