11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    coppess

VPN verbinding

Goedemiddag!

ik ben bezig om een VPN verbinding op te zetten om vanaf een andere locatie bij mijn harddisks te kunnen enzo timemachine backups te kunnen maken. Ondertussen heb ik VPN binnen mijn netwerk werkend. Dat wil zeggen; ik kan met mijn macbook een VPN verbinding leggen met de PowerMac G4.

Als ik dit vanaf een ander IP adres wil doen, lukt dit niet. Ik heb poort 1701 al open gezet in mijn router en de L2TP passtrough is ook geactiveerd. Weet iemand wat ik hier het probleem kan zijn?

alvast bedankt!

Bijdrager
    johnkeates

Gebruik je PPTP?

Bijdrager
    coppess

De protocollen PPTP en L2TP zijn geactiveerd.

Mijn provider is overigens Ziggo

Bijdrager
    paradoxdesign

Kan me vergissen maar volgens mij gaat je dat niet lukken. Om TimeMachine backups te maken moet je fysiek in hetzelfde netwerk zitten. Met een VPN gaat er het eea gerouteerd worden en ik denk dat TM dat niet trekt. Voor een PPTP VPN (De meest “nietsaandehand” versie) heb je overigens poort 1723 nodig die op je router doorgezet moet worden naar de VPN server. Uiteraard kun je een VPN wel gebruiken voor dataaccess binnen je netwerk…los van TM.

Bijdrager
    coppess

Bedankt voor de reacties.

ik ga morgen poort 1723 nog eens proberen.

dan laat ik het nog wel horen

Bijdrager
    paradoxdesign

zet’m op..!

Bijdrager
    johnkeates

Als je het logboek opent kan je zien wat er mis gaat.

Bijdrager
    coppess

Ik heb het geprobeerd, en helaas, geen succes.

@johnkeates waar in het logboek moet ik dan precies kijken? Ik heb namelijk niet zoveel ervaring met het logboek.

Bijdrager
    paradoxdesign

Je zegt dat je poorten hebt opengezet, dan denk ik aan de firewall, maar heb je ook NAT mapping gedaan? Je router kan namelijk niet zelf raden op welke machine in je netwerk de VPN server draait.

Bijdrager
    coppess

Ik heb de poorten opengezet voor het ip adres van de betreffende computer. Dan weet de router toch over welke computer het gaat? Bij de webserver werkt dit in ieder geval wel. Of is dit een geval apart?

Bijdrager
    paradoxdesign

Doorgaans moet je tegen een router wel vertellen waar de services zich bevinden in je netwerk…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.