4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    peterterhark

VPN verbinding valt weg na sluimer

Via een VPN verbinding log ik in op ons netwerk, simpel via programma “internetverbinding”. Echter, iedere keer na de sluimerstand is de verbinding weer gestopt en kan ik ‘m weer opnieuw verbinden. Dit gebeurt zowel op PM als Macbook. De gewone internetverbinding valt echter nooit weg. Wie heeft een oplossing voor voor het VPN probleem?

Bijdrager
    wimbo

Weet je zeker dat de Internet verbinding ook niet wegvalt? Volgens mij gebeurt dat nml ook, alleen tegen de tijd dat je de laptop weer uit de sluimerstand heb is de Internetverbinding al weer op.

Bijdrager
    peterterhark

de internetverbinding zal het probleem niet zijn, met @home heb ik zeer zelden problemen, terwijl dit op 2 machines 10 a 20 keer per dag gebeurt. kan ook geen enkele instelling bedenken waar dit mee te maken kan hebben.

Bijdrager
    wimbo
    ”peterterhark”

de internetverbinding zal het probleem niet zijn, met @home heb ik zeer zelden problemen, terwijl dit op 2 machines 10 a 20 keer per dag gebeurt. kan ook geen enkele instelling bedenken waar dit mee te maken kan hebben.

ik doelde niet op je Internet verbinding van de ISP, maar op de netwerk verbinding tussen je laptop en het accesspoint. Op het moment dat je laptop in sluimerstand gaat, zal ook de netwerkkaart uitgezet worden. Dat heeft tot gevolg dat ook je VPN verbinding wordt verbroken.
    Als je de laptop uit de sluimerstand haalt, is de netwerkverbinding sneller terug, dan dat je google heb opgestart (bij wijze van spreken), dus die lijkt niet weggeweest te zijn.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.