7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    ewd

VPN verbinding opzetten / poort openzetten op nieuwe Airport

Hi

Mijn vriendin moet voor haar werk een lan verbinding maken met mijn nieuwe Airport extreme airport.
    Ik moet dan de UPD poorten open zetten, (poort 500) maar als ik dit doe dan lukt het mij nog niet.

Kan iemand mij helpen? IBM, Multikabel.. niemand daar thuis.. neen we zijn niet bekent met apple..

Kan je screen shots sturen van de instelling sturen zoals ze nu staan..

groet

e r i k

Bijdrager
    Doede

Erik, ik wordt er niet wijs uit. Een LAN verbinding met een airport maken is toch niet zo moeilijk? Steek de UTP kabel in zowel de computer als de Airport, zet je computer op DHCP en hoogstwaarschijnlijk zal hij een IP-adres toegewezen krijgen.

Het hele VPN verhaal staat daarvan los. En hoewel ik van VPN niets tot nauwelijks iets weet, lijkt ’t mij onmogelijk om simpelweg dat door poort 500 te openen, een VPN verbinding tot stand komt.

Kortom, we hebben wat meer informatie nodig om je situatie te begrijpen. Kun je die verstrekken?

Bijdrager
    ewd

Waar het om gaat is dat ik poort 500 moet open zetten met UPD instellingen..

Met wat betreft de LAN verbinding, das geen probleem, alleen snap ik niet hoe ik die poorten moet openzetten.. en dat is nu vrij belangrijk voor die VPN verbinding.

Bijdrager
    ewd

Waar het om gaat is dat ik poort 500 moet open zetten met UPD instellingen..

Met wat betreft de LAN verbinding, das geen probleem, alleen snap ik niet hoe ik die poorten moet openzetten.. en dat is nu vrij belangrijk voor die VPN verbinding.

groet

e r i k

Bijdrager
    jeroenimo

Port Mapping is een eitje met een airport extreme, dus ik neem aan dat het met de nieuwe extreme ook een eitje is..

Bij de oude Airport express heet het Poortkoppeling, maar bij de nieuwe vast zo, zoek daar eens rond ?

Ja sorry ik heb een “oude” extreme, dus ik weet niet hoe het met de nieuwe moet..

Succes J.

Bijdrager
    MCNONAMUS

Nee dus, jeroenimo, er staan op Apple héle topics over, dus geen eitje;-)

Kijk maar eens hier: http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=836746&tstart=30

Ik krijg het dus ook niet voor elkaar, schijnt een bug te zijn als je de topics leest.

Bijdrager
    jeroenimo
    ”MCNONAMUS”

Nee dus, jeroenimo, er staan op Apple héle topics over, dus geen eitje;-)

Kijk maar eens hier: http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=836746&tstart=30

Ik krijg het dus ook niet voor elkaar, schijnt een bug te zijn als je de topics leest.

Ik zei alleen dat Porf forwading een eitje is..

Die hele VPN verbinding heb ik geen idee van;-)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.