4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    deecee_27

VPN van mac naar windows 2008 sharepoint

Wanneer een VPN naar mijn werk wordt opgebouwd, toets ik na het verkrijgen van een intern IP-adres, via Internet Explorer het interne IP adres is met poort nummer in.

http://192.168.1.x:xxxx

Hierna zie ik een venster dat vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord.
    Wanneer ik deze intoets, heb ik direct verbinding met sharepoint

Dit alles is op een pc.

Wanneer ik een vpn verbinding met mijn mac maak, lijkt alles goed te gaan, tot het moment dat ik in een willekeurige browser het IP-adres invul. Ook hier krijg ik nog een venster waarin de gebruikersnaam incl. wachtwoord gevraagd wordt. Daarna krijg ik geen reactie meer, tot het moment dat er een melding van time-out error verschijnt.

Heeft iemand enig idee waarin dit zit.

Mijn intern ip-adres heeft een andere range dan mijn werk.

192.168.8.X
    192.168.1.x

Bijdrager
    Edwin

Zover ik weet kan ik met mijn Mac geen gebruik maken van sharepoint maar is een virtuele machine met IE verplicht. Zonder IE zijn er altijd beperkingen, ik heb mij er maar bij neergelegd.

Het installeren van Mac Office 2008 vond ik al een groot genoeg gebaar om compatible te zijn met mijn collega’s :(

Bijdrager
    Apple

Geen idee, maar iets in de routering naar de SharePoint omgeving is niet goed ingesteld lijkt het. Dat SharePoint en Mac niet samengaan, klopt niet. Binnen onze organisatie gebruikt de helft Mac, de andere helft Windows. De functionaliteit m.b.t. in- en uitchecken is veel minder, maar de site zelf moet gewoon benaderbaar zijn vanaf een Mac. Overigens is Microsoft bezig met een Document Companion (DCC) waarmee je meer functionaliteit hebt vanaf een Mac.

Bijdrager
    arri

ik weet niet of het helpt, maar ik heb voor een project onlangs met SharePoint -moeten- werken, en ik kon gewoon de de server mounten in finder met ⌘+K.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.