2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Linkforsoad

VPN Server achter AP Extreme (2010)

Beste mensen,

In Juli van dit jaar is de router (achter een Ziggo verbinding) hier vervangen voor een Airport Extreme. Pracht apparaat. Werkt perfect, ook met een IPv6 tunnel. Er is echter een probleem.

Ik heb altijd een VPN server laten draaien achter een Sitecom router, en dat ging na de nodige poort-forwardings perfect. Doe ik dat nu echter op de Airport Extreme, dan kan ik van buitenaf twee minuten de verbinding open houden. Daarna zegt OS X zelf al dat de verbinding verbroken is.

Intern gaat het wel goed. Als ik de Airport eruit haal dan is het probleem er niet meer. Alle poorten staan correct open. Mogelijk een firewall in de APE, al denk ik dat niet. Ik heb ook de NAT Standaardhost al op de server gezet (10.0.1.251), maar niets mag helpen.

Als ik intern met het interne IP verbind werkt het weer als een zonnetje.

Server draait Windows server 2003 Enterprise. Die zit achter de Airport Extreme met firmwareversie 7.5.1.

De clients draaien Mac OS X 10.6.5. Provider is Zakelijk Ziggo.

Alles is op de 1Gbit kabel aangesloten. Modem van Ziggo heeft verder helemaal niets ingebouwd zitten. Is een bridged router.

Groet.

Bijdrager
    Linkforsoad

Het lijkt toch weer een Windows ding te zijn. Werd best pissig van dit probleem, en voor de gein daarom er eens een Debian VPN server met pptpd aangeslingerd. En hops, alles werkt. Zit nu al ruim een kwartier vanaf Vodafone netwerk te VPNnen zonder problemen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.