9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Simmens

VPN + RDP

In het recente verleden maakte ik een VPN verbinding en kon dan via RDP mijn werk bureaublad openen.
    Sinds ik van SnowL overgestapt ben naar Lion werkt dit op een of andere manier niet meer.

Wie werkt hier ook mee en heeft dit probleem ook?

Bijdrager
    Simmens

het werkt dus niet meer….

Bijdrager
    mac1sc00l

Nee, maar probeer het eens op IP adres ipv naam, ik werk zelf op een combinatie van OSX ( thuis ) en Windows XP/7 op kantoor, en bij problemen moet je het op ip adres proberen, schakel je DNS issues uit..

Bijdrager
    Simmens

de VPN is niet het probleem.

De verbinding met exten bureaublad lukt niet…zegt dat ie de computer niet kent….heeeel vaag.

Ik vrees met grote vrees dat er weer een windows laptopje mijn huis in zal moeten:(

Lid
    Pepperonie

Als je een VPN verbinding hebt, open dan je netwerkvoorkeuren en sleep rechts je VPN verbinding helemaal naar boven in de lijst. Probeer dan opnieuw verbinding te maken met de RD.

Bijdrager
    Maurits

Volgens mij moet het kunnen werken, Lion is voor RDP niet veel anders dan Snow Leopard.
    algemene tips:
    -gooi instellingen van Remote Desktop Connection eens weg en maak opnieuw aan
    -maak verbinding op IP adres
    -check of VPN hoogste in de lijst is

als het niet lukt:
    -lukt de VPN verbinding?
    -kan je wel naar b.v. een fileserver op kantoor vanaf thuis?
    -welke RDP client gebruik je? (tip: probeer eens de gratis CoRD of die goed gaat)

succes

Bijdrager
    Simmens

Op zich goede tips…de meeste zaken al geprobeerd.

Het vreemde is dat ik op een windows laptoppie van het werk thuis wel gewoon kan inloggen.
    Instellingen zover mogelijk allemaal het zelfde.

Hoe kom ik achter het IP adres van de Terminal Server waarop ik inlog?

Bijdrager
    Hansi2124

Heb je hier misschien iets aan?

Bijdrager
    Simmens

Pepperonie op 16 september 2011 #
    Als je een VPN verbinding hebt, open dan je netwerkvoorkeuren en sleep rechts je VPN verbinding helemaal naar boven in de lijst. Probeer dan opnieuw verbinding te maken met de RD.

Dit was het dus!

Had dit blijkbaar niet goed getest!

Thanx allemaal voor het meedenken!

Lang leve OMT.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.