11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    rogerpaolo

VPN Qnap schijf benaderen

Ik wil graag mijn Qnap NAS’ schijven benaderen zoals in mijn LAN maar dan vanaf kantoor. Ik kan een VPN verbinding opzetten middels PPTP. Ik zie via de remote management app dat ik via VPN verbonden ben met de NAS.
    Thuis zou ik nu afp://[ipadres nas] invoeren in het ‘connect to server’ scherm om de schijven te benaderen. Maar hoe doe ik dit over de VPN verbinding?

Bijdrager
    fixar

Precies hetzelfde als dat je op kantoor zou doet

Als je op kantoor verbinding maakt met afp://192.168.1.100 (of een ander lokaal IP adres) dan kun je deze zelfde manier gebruiken om het vanaf huis te doen (NADAT de VPN-verbinding tot stand is gebracht dan hé)

Bijdrager
    rogerpaolo

hmm ja dat zou je zeggen he… maar ik krijg het niet voor elkaar. Hij blijft het een tijdje proberen en dan krijg ik de melding dat er een probleem was bij het verbinden met de server. Ondertussen heb ik de VPN verbinding op groen, en ik zie de TX/RX lampjes ook groen worden bij het zoeken naar de schijf

Bijdrager
    rogerpaolo

overigens krijg ik bij de VPN verbinding een ip adres uit een andere range: in mijn LAN heb ik een 192.xx adres, via VPN krijg ik een 10.xx adres. Maakt dat nog uit?

Bijdrager
    rogerpaolo

dit is me nog steeds niet gelukt. Kan iemand me op weg helpen?

Bijdrager
    robbad

Beste Roger,
    Ik zit met hetzelfde probleem. Is het jouw al gelukt?

Bijdrager
    rogerpaolo

Hoi Robbad,

nee, nog steeds niet. Ik ben er maar mee gestopt.

gr.

Rogier

Bijdrager
    robbad

Mij is het inmiddels wel gelukt. Bij de vpn verbinding het vinkje aan zetten dat alle verkeer via de vpn loopt.

Bijdrager
    rogerpaolo

Robbad, kun je dat eens uitleggen, waar precies zet je dat vinkje?

Bijdrager
    jjmac1975

Ik gebruik engels als mijn systeemtaal maar ik denk dat rob bedoelt onder systeemvoorkeuren/netwerk/bewuste vpn verbinding kiezen/geadvanceerd/stuur al het verkeer over deze vpn verbinding of iets dergelijks…

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  jjmac1975.

Bijdrager
    rogerpaolo

ok thanks, dat ga ik eens proberen

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.