2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    RubenJ

VPN poort veranderen

Ik wil graag vanuit verschillende lokaties (hotspots/school e.d.) een VPN verbinding opzetten naar mijn systeem thuis.
    Dit is normaalgesproken geen probleem, de verbinding heb ik getest en deze werkt.

Nu is het probleem dat op school alles dichtgebouwd is, het is bij wijze van spreken alleen mogelijk om via poort x (waarschijnlijk alleen poort 80, wellicht nog andere maar dat weet ik niet zeker) een verbinding naar buiten te maken.
    Is het mogelijk om de poort waarover de client VPN (OS X 10.5.6) verbinding maakt naar de VPN server te wijzigen?

Ik heb op mijn router de poort van x naar y gestuurd zodat de server wel de goede poort binnen ziet komen.

Bijdrager
    RubenJ

Ondertussen heb ik een tooltje gevonden waarmee ik het internet verkeer kan shielden.
    Echter zijn er 2 grote nadelen aan het programma, er worden 2 browsertabs geopend bij het starten, één voor de status van de verbinding en één voor een “advertentie” pagina. Daarnaast wordt bij iedere pagina in de browser een extra advertentie geladen iedere keer dat er een pagina vernieuwd of geopend wordt.

Ook heb ik geprobeerd een ssh server op te zetten maar dat heb ik nog niet voor elkaar gekregen op m’n xp pro bak waar naar toe ik de verbinding opzet.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.