7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Eprom

[opgelost] VPN (PIA) betalen met iTunes card?

Ik wil VPN via Private Internet Access eens gaan proberen, maar deze liever niet via Creditcard of Paypal betalen. Het liefst dus met een iTunes giftcard.
    Nu schijn je via de IOS app met je iTunes account te kunnen betalen, maar de aangegeven jaarprijs is dan € 43,99. Terwijl de prijs op de site $ 39.95 (ong. € 35,66) is?
    Weet iemand hoe dit zit?

Bijdrager
    Dobbel

Apple vangt het verschil.

Bijdrager
    McPim

Wat is er mis met Paypal? Onmiddellijk €8 verdiend, wat wil je nog meer!

Bijdrager
    Eprom
    Dobbel op 21 mei 2017

Apple vangt het verschil.

Dat zou je denken, maar in de US iTunes Store staat gewoon $ 39,95 ? (zie schermafdrukken)

Bijdrager
    Eprom
    McPim op 21 mei 2017

Wat is er mis met Paypal? Onmiddellijk €8 verdiend, wat wil je nog meer!

Paypal is traceerbaar, maar veel belangrijker: er zijn regelmatig leuke kortingen op iTunes giftcards!

Bijdrager
    McPim

Ah, je bedoelt het prijsverschil tussen de US Store en de NL store: dat is (vooral) de BTW. Prijzen in de USA zijn altijd zonder tax, in NL rekent Apple er BTW bij (of vergelijkbare belastingen in andere EU landen). Die berekening klopt niet precies omdat Apple een minder gunstige $/€ koers rekent om niet steeds de prijzen te hoeven aanpassen, en ik dacht dat in de hele EU de App Store prijzen gelijk zijn dus wordt er ook een gemiddelde voor de belasting gerekend. Dit geldt dus niet alleen voor jouw VPN abonnement maar voor alles in de App Store (zie bv Final Cut Pro: $300 USA vs €330 NL).

Als je via de site van het bedrijf het VPN abonnement afsluit voor $39,95 rekenen ze geen BTW omdat het niet om een fysiek product gaat dus daar zit je voordeel. De vraag is dan of Apple wel belasting zou moeten rekenen op een ‘dienst’ maar ik denk dat ze het simpel houden en geen onderscheid maken, op alles in de App Store zit een EU opslag. Dus in die zin vangt Apple inderdaad het verschil :wink:

Bijdrager
    Eprom

Duidelijk, McPim.
    Ik dacht dus ook dat diensten vrijgesteld waren van BTW, maar dat verklaart inderdaad het verschil.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.