6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    bertleff

VPN MacOsx 10.6.4

Probeer VPN verbinding te maken voor de erasmus universiteit.
    Heb al pptp en cisco geprobeerd. Bij deze laatste loop ik vast op een gedeeld geheim wat je moet invullen maar wat onbekend is.
    Mijn firewall is uitgeschakeld.
    Krijg alleen nog steeds geen verbinding. Iemand ideeeen?

Bijdrager
    Ir.Bob

Wat geeft de Erasnus zelf aan wat voor een instellingen je moet gebruiken?

Bijdrager
    bertleff

Ten eerste natuurlijk dat ze geen mac ondersteunen:slant:
    Maar ze zeggen dat de pptp moet werken. Helaas kunnen ze me vooralsnog niet verder helpen,
    Cisco zeggen ze zou niet hoeven.

Bijdrager
    Mister Blobby
    Geblokkeerd
    Anoniem

Tja, het shared secret moeten ze je natuurlijk wel geven, of anders moet je een andere authenticatie methode kiezen. Hebben ze je een username+password gegeven voor de VPN verbinding?

EDIT:
    Blobby’s link ziet er uitstekend uit! En inderdaad moet je dus een andere authenticator kiezen.

Bijdrager
    dutchcritic

De Cisco shared key is al lang niet meer secure, hij staat nl gewoon in een text file op een pc met de client geinstallleerd en is dus eenvoudig te achterhalen als je toegang hebt tot een (windows) pc waar de VPN client wel op werkt;
    Op de windows pc ga naar de directory waar de cisco client staat, meestal c:\program files\cisco systems\vpn client
    In deze directory is ergens een file die eindigt op .pcf (meestal in een subdirectory \profiles).
    De pcf file is een leesbare text file die de instellingen van de cisco client bevat. Open deze file en zoek de hash die de versleutelde key bevat, meestal iets van enc_grouppwd
    kopieer de hash. Google vervolgens even op Cisco VPN password decoder, vul in 1 van de websites de hash in, en voila je hebt de ex-secret key

Grappig dat de bekendste decoder gewoon van een vakgroep aan een duitse universiteit is btw.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.