4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Skilip

VPN instellen op Mac Os X Server

Langzamerhand begin ik gek te worden. Ik ben al tijden bezig een VPN netwerk aan te leggen. Het wil maar niet lukken :cry: :cry: :cry:

Thuis heb ik een eMac met daarop Os X Server 10.4 draaien. Deze gaat via een linksys router het internet op (@home). In de router heb ik gezien dat VPN verbindingen worden doorgegeven, ik verwacht hier dus geen probleem. Waar ik niet uitkom, wat waarschijnlijk het probleem is waardoor ik geen verbinding kan krijgen, is hoe ik de service moet instellen. Wie o wie heeft hier ervaring mee en kan me helpen?

Bijdrager
    Skilip

Kleine update:

Het is me wel gelukt via PPTP verbinding te maken. Echter via L2TP lukt me niet.

Bijdrager
    dams1

De eerste vraag is of je op het internet komt. Zo ja, dan komt een koppeling aan een locaal netwerk. Zelf heb ik een window pc gekoppeld aan mijn mac en werk met een linksys naar ” buiten”.
    Airport signaleerd vanzelf de linksys en moet die dan ook kunnen vinden.
    een handig programmatje om te zien welke wireless point er in de omgeving zijn is; http://www.macwireless.com/html/support/airport_radar/index.php?ven=mw&cat=airport_radar&ver=1.1.1

De volgende stap is een locale netwerk: daarvoor via delen op systeemvoorkeuren. Ook geeft de MAC support site goede uitleg voor het opzetten van een netwerk. Ik ben benieuwd waar het probleem zit.

Bijdrager
    Skilip

Hmm… ik heb denk ik niet zoveel aan deze info. Het is me nl. alleen niet duidelijk welke instellingen ik moet hebben voor het opzetten van de VPN verbinding.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.