6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    kel

VPN-client vraagt dagelijks om herinstallatie

Ik log in op de server op mijn werk via een VPN-client van Cisco, samen met een bijbehorend parameter [.pcf] bestandje. Echter elke dag wanneer ik opnieuw wil inloggen krijg ik deze foutmelding.
    Als ik de VPN-client vanaf een dmg opnieuw installeer gaat inloggen weer perfect.
    Het werkt allemaal wel, maar verre van elegant en niet zoals bedoeld.
    Wie weet hiervoor een oplossing?

Bijdrager
    iMad

Probleem is bekend Lion in 32 bit opstarten……

Lion 32 bit

Bijdrager
    iep

Heb je voordat je inlogt dan ook wel een ip-adres en een werkende internetverbinding op die machine? Dit klinkt als een melding die je ook te zien krijgt als je de vpn software direct na opstarten of met het opstarten van de machine laat starten (lekkere zin ook :X). Dan is het gewoon een kwestie van te snel zijn. Het zou me echter ook niets verbazen als het domweg de vpn client zelf is. Cisco staat nogal berucht om hun enorm baggere clients op dit vlak, vooral als je geen Windows draait is het vaak een en al drama. Helaas kun je daar niets aan doen, hoogstens updaten naar de nieuwste versie of switchen naar iets als IPsecuritas van Lobotomo (is voor IPsec VPN’s).

Bijdrager
    kel

@iMad:
    Is er iets op tegen om ‘methode 2′ te kiezen, om zo permanent te werken in 32-bits en van dit probleem af te zijn? Of doe ik me me zelf met andere app’s dan te kort?

@iep:
    Nee, Er is al een werkende internetverbinding aanwezig. Na verloop van tijd schakel ik VPN pas in.

Zojuist geprobeerd: Na herinstallatie en tot stand brengen van VPN, heb ik de deze weer uitgeschakeld en de client gesloten. Als ik dan de client opnieuw open gaat het perfect. Mogelijk treed het verschijnsel na een herstart op.

Nog een vraag: Heb ik de client wel nodig? Ik zie ook dat ik bij ‘Systeemvoorkeuren’ > ‘Netwerk’ VPN kan instellen. Zou ik dan vanuit de Finder via ‘verbind met server’ de server kunnen aanroepen?

Bijdrager
    michiel112

Een tijdje geleden ben ik gestopt met de VPN-client van Cisco te gebruiken en overgestapt naar de ingebouwde VPN-client van OSX. Je zou dus kunnen proberen of je die goed ingesteld krijgt…

Bijdrager
    iep

Je zou de VPN optie in de netwerkinstellingen eens kunnen proberen, of het werkt is vers 2, dat is een beetje afhankelijk hoe men de VPN systemen op ’t werk heeft opgezet.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.