5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Igor

VPC6+winXP+extra virtuele HD???

Ik heb VPC 6 met win XP… Ik wil gegevens uitwisselen met mijn mac dus wil ik een extra virtuele HD die ik dus af en toe kan mounten en in macOSX kan bekijken. Het probleem is alleen dat ik wel een nieuwe HD aan kan maken maar als ik deze dan als tweede of derde schijf in de voorkeuren van VPC aangeef dan start win XP niet meer op. Ik krijg het zwarte opstartscherm en heel even een blauw scherm met tekst (jaja.. windows… ;)) maar kan niet lezen wat er staat want het venster wordt gelijk afgesloten…

Iemand die een oplossing hiervoor weet????

Bijdrager
    Ruben

Ik heb Windows XP nog nooit onder VPC6 aan de praat gekregen en ben het eigenlijk ook niet van plan te doen, maar waarom deze “omslachtige” oplossing als ik vragen mag? Handiger alternatieven zijn naar mijn mening:

[*:25a811737c]Een bestand simpelweg vanuit VPC naar je Mac desktop slepen of andersom.[*:25a811737c]Folder sharing aanzetten zodat je vanuit VPC gewoon op de drive van je Mac op kan slaat.[/list:u:25a811737c]Of mis ik hier een handigheidje in de manier die jij wil gebruiken?

Bijdrager
      Igor

volgens mij kan het slepen niet meer sinds versie 3. Ik heb het in ieder geval sinds die versie niet meer voor elkaar gekregen… Want hoe hou je het bestand vast? Je pakt een document in windows op maar als je naar je mac omgeving wilt moet je appletje+muis gebruiken en dan laat het bestand los….

Verder is de optie om folders te sharen bij mijn versie niet geĂ¯nstalleerd…:(

Daarom deze rare manier…

Bijdrager
      Igor

Het is ondertussen al gelukt…

Bijdrager
      Ruben

Okee… :-P Hoe dan? Lukt het slepen nu wel? Zo niet, dan is dat waarschijnlijk een XP beperking. Heb zelf 95, 98, NT en 2000 draaiende gehad en die deden het allemaal wel. Uiteraard wel eerst even de VPC extra’s in Windows installeren…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.