18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    tijs

VPC tricks?

Zijn er tricks om VPC wat sneller te laten werken? Ik heb net Windows XP geïnstalleerd en gebruik VPC 6. Eerst had ik windows 2000 en dat leek me iets sneller te gaan. Kan ik op een of andere manier XP wat sneller laten werken? Ik heb een G4 800Mhz en de virtuele pc krijgt 320MB ram…

Bijdrager
    DEUZ

Finder uitschakelen. Effen op versiontracker zoeken op speedup of tinkertool.

Bijdrager
    boesboes

Finder uitschakelen? vraagt de finder dan zoveel ram?!:)

kan ik met niet voorstellen.
    Het enige wat ik weet is dat de finder hier minimum 2 maal per dag vast loopt en moet herstart worden. :x

Bijdrager
    hage

koop een windoosbak dan draait ie het snelst denk ik….
    wie draait er nou windoos op een mac…koop dan geen mac

Bijdrager
    Castor

Wat een flauw commentaar, wat heeft hij daar nou aan?

Persoonlijk heb ik een Windoos ernaast om sites op te checken voor Windows compatibiliteit en om zaken als Girotel-zakelijk te draaien. En kom me niet aan met online Girotellen met Netscape stoneage en dan 3x inloggen, onder het bureau gaan zitten en hopen dat het goedkomt. Dat vind ik geen werkbare manier…

Een particuliere gebruiker wil misschien in staat zijn zo nu en dan een PC app te draaien, zonder zo’n afschuwelijk ding te plaatsen? Daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Maar een echte Pentium … draait nog altijd beter dan een fake op een Mac, dat ben ik met je eens.

Bijdrager
    Ruben
    ”hage”

koop een windoosbak dan draait ie het snelst denk ik….
    wie draait er nou windoos op een mac…koop dan geen mac

Soms kan je niet anders. Persoonlijk ben ik na 19 jaar Microsoft te hebben gebruikt overgestapt naar Mac en heb daar nog geen dag spijt van gehad, maar ik gebruik bijvoorbeeld ook Virtual PC 6 om mijn site met Frontpage te kunnen blijven bijwerken. Er is geen enkel programma op de Mac te krijgen dat ook maar een beetje in de buurt komt van de mogelijkheden van FrontPage. Dus iemand die VPC gebruikt hoeft natuurlijk niet meteen een opmerking naar zijn kop te krijgen als: “koop dan geen mac”.

Bijdrager
    hage

ik begrijp gewoon niet dat je met windoos gaat werken op een mac, ik weet dat het mogenlijk is maar toch, als je met windoos echt moet werken zoals jij zegt, dan begrijp ik niet waarom je er geen windoosbak bij aanschaft…windoos draait altijd beter op een machine die hiervoor is gebouwd, een mac is een mac en is voor macprogramma’s….natuurlijk kun je het via vpc nabootsen maar doordat je een systeem op een systeem laat draaien zal deze nooit echt lekker snel werken….
    daarom begrijp ik het niet….zoiets als ik koop een mercedes maar hij moet rijden als een bmw….dat werkt niet….
    maar ja dat is mijn mening…..

Bijdrager
    Ruben
    ”hage”

…zoiets als ik koop een mercedes maar hij moet rijden als een bmw….dat werkt niet….
    maar ja dat is mijn mening…..

Vreemde vergelijking, maar zo ken ik er ook wel een;

Er zijn genoeg mensen die een goedkope oude rot-Kadett met allerlei spoilers en pakketjes de looks van een Ferrari geven. Luidruchtige uitlaat eronder en het klinkt ook nog alsof het ding hard kan rijden. Waarom kopen die mensen dan ook niet gewoon een Ferrari? Precies, omdat ze het niet kunnen betalen! Zo ook met Virtual PC. Dat pakket kost nog geen 10% van een “echte” PC van matige kwaliteit.

Daarnaast; als een “echte” PC goed crashed kan je opnieuw gaan installeren enzo. Met VPC blijft een goed installatie dankzij de “undoable drives” altijd goed bij de volgende start, hoe erg je het ook verkloot.

Maar dat is mijn mening maar. :wink:

Bijdrager
    hage

ik dacht juist dat die pc’s allemaal zo goedkoop waren?
    volgens mij draait een 2 de hands pctje nog sneller dan virtual pc
    ik hoor zovaak dat je voor een paar 100 euro’s al een redelijke 2e hands pc hebt…..

Kun jij er goed mee werken dan xp in virtual pc, volgens mij draait dat als een schildpad of vind jij dat het wel redelijk snel is….?

Bijdrager
    Castor

VPC draait erger dan een schildpad op mijn G4 533 met 896 Mb ram erin, dus daar hoor je mij niks van zeggen. Maar dat het principe van een systeem op een systeem niet deugt… er zijn diverse emulatoren die succesvol in een behoefte voorzien. Daarmee tonen ze hun bestaansrecht aan, lijkt me. Kijk naar MacMame, C64 en NES emulatie, of serieuzer: Classic. Soms kan iemand er niet omheen. Ook al is het niet ideaal.

En wat die vergelijkingen betreft: ik hoop ook altijd dat ik ooit met een laptop werk die tevens goed dienst doet als desktop machine.;)

No offense jongens, maar dat was duidelijk hoop ik.

Bijdrager
    araminta
    ”hage”

ik begrijp gewoon niet dat je met windoos gaat werken op een mac, ik weet dat het mogenlijk is maar toch, als je met windoos echt moet werken zoals jij zegt, dan begrijp ik niet waarom je er geen windoosbak bij aanschaft…windoos draait altijd beter op een machine die hiervoor is gebouwd, een mac is een mac en is voor macprogramma’s..

Een bekende toepassing is bij sommige telebankier- en internetbankiersoftware voor thuisgebruikers, of dat ene stukje software dat je van je school meekrijgt…

Een andere is het testen van software die multiplatform moet zijn. Even alle verschillend Windows-versies installeren op je Mac, en testen maar. Een quadruple-boot Wintelmachine zie ik niet echt voor me, en vier tweedehands PC’s kopen om af en toe software te testen is natuurlijk weggesmeten geld.

En zo zullen er nog wel een aantal mogelijkheden zijn. En failliet zijn ze bij Connectix ook niet, geloof ik.. :)

Bijdrager
    Cigarman

<edit>

Bijdrager
    Ruben
    ”hage”

Kun jij er goed mee werken dan xp in virtual pc, volgens mij draait dat als een schildpad of vind jij dat het wel redelijk snel is….?

Over het algemeen is er inderdaad NIET fatsoenlijk mee te werken, maar voor de enige toepassing waar ik het voor nodig heb (Micro$choft FrontPage) volstaat het wel, tot ik natuurlijk een vergelijkbaar programma voor de Mac heb gevonden, maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren.

Bijdrager
    hage

ik begrijp wel dat als je bv telebankieren wil dat je niet anders kan, en ook weet ik wel dat je soms het wel eens nodig hebt, maar er werd over het maken van websites en het onderhoud ervan gesproken, en ik ben dan van mening dat als je er veel mee moet werken en vaak, dus als je het bijna meer gebruikt dan os dat je beter een goedkoop pc kunt gebruiken..toch

voor zo af en toe is vpc best handig maar niet voor het echte werk, dan kun je beter een 2e hands pctje gebruiken…

ik heb niets tegen emulatoren zolang ze net zo werken als het origineel, danwel beter.
    ik ben ook zielsgelukkig met mijn virtual playstation…maar die draait ook retesnel…

wat vinden jullie nu van vpc… ?
    als het wat sneller zou werken dan zou het toch een stuk boeiender zijn dan nu…

zolang ik een echte windoos gebruiker niet onder de indruk kan krijgen van vpc en dat xp net zo snel als bij hem draait, dan hoeft het van mij niet…wat vinden jullie…

maar ja soms moet je wel…als je wilt bankieren bv…jammer dat niet alle banken rekening houden met apple…..sns en amro en de postbank gelukkig wel….

oh ja iedereen nog de beste wensen en veel mac plezier dit jaar….

Bijdrager
    Castor

Mee eens – zou mooi zijn als we XP op Intel konden out-performen met VPC. Maar helaas.

Het enige waarmee ik een Windowsuser onder de indruk heb gekregen met VPC was met de Save state functie.

PS
    Webdesign in VPC, ik zou er niet aan beginnen. Frontpage in VPC krijg ik de rillingen van. Maar ieder zijn meug.

Bijdrager
    araminta
    ”hage”

wat vinden jullie nu van vpc… ?

Ik vind het een knap staaltje software engineering, maar ik ben het met je eens dat het niet vooruit te branden is. Ik ga het gebruiken voor Kazaa, en daar boeit mij de snelheid toch niet, als de meuk maar binnen komt rollen. Ik weet nog niet of ik het aan de praat krijg.:)

Bijdrager
    hage

laat het ons ff weten….

Bijdrager
    Igor

Er bestaat een programma VPC speedup osx. Weet alleen niet of het een legaal of illegaal programmatje is… Het zet eigenlijk alleen maar je finder uit en dat is het. maar dit kan dus met meerdere programma’s

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.